Proclamarea victoriei lui Iisus


Este bine cunoscut faptul că pastorul penticostal Pustan Ioan (Vladimir) este unul dintre predicatorii penticostali renumiţi ai acestor zile. Mulţi oameni merg la o numită biserică să îl asculte. Asta nu este vina lui! În ciuda celebrităţii, există în acţiunile acestui pastor unele aspecte care trebuiesc verificate cu Biblia. 

Din întâmplare, am dat pe un blog despre un anunţ care prezenta pe pastorul Pustan care va participa la O noapte de veghe împreună cu preacurata! http://suceavaevanghelica.wordpress.com/2011/11/27/predica-lui-vladimir-pustan-rostita-in-biserica-greco-catolica-sfanta-maria-regina-pacii-si-a-unitatii-din-timisoara-video/#comments.

În altă situaţie am subliniat devierea acestui pastor de la învăţătura Sfintelor Scripturi: http://www.pasi.ro/revista/vladimir-pustan-si-a-facut-cruce.html; poziţia 95. Eram curios dacă va proceda la fel şi de această dată.

După cum ne-a obişnuit în asemenea situaţii conţinutul mesajului e, în mare parte, biblic însă finalul este cel în care ne surprinde (pe mine unul într-un mod neplăcut). În înregistratrea pe care am menţionată anterior şi-a făcut doar semnul crucii şi subtil s-a întors spre icoane la finalul slujbei împreună cu preotul ortodox. De data aceasta putem observa că a progresat (din păcate) în închinare. La final, se întoarce spre icoane şi se închină în faţa lor! Preotul greco- catolic foloseşte acest moment în interesul lui şi precizează: …Eu nu mă duc la idolatrii ăia care se închină la statui şi la icoane… sau alţii eu nu mă duc la ereticii ăia, ăia care nu fac cruce… acestea sunt bariere care sunt artificial  create de Satana, aşa cum spunea fratele (Pustan). Cu alte cuvinte, toţi suntem fraţi şi toţi vom intra în paradis!

Minutele 33 şi 34 din înregistrarea de la Timişoara sunt grăitoare pentru a se constata îndepărtarea acestui pastor de Cuvântul lui Dumnezeu . El spune (chiar dacă foloseşte un citat) : Va fi şi Maria, mama Lui, … fântână ferecată din care a curs izvorul mântuirii (minutul 33). Apoi, la finalul cuvântării, se întoarce şi se închină la icoane (minutul 34). Cele două elemente de erezie pe care le introduce pastorul Pustan sunt: pururea fecioria Mariei (o invenţie apărută în creştinismul tradiţional) şi închinarea la icoane (acestă invenţie în închinare apare tot la distanţă în timp de începuturile Creştinismului).

Chiar daca sunt ironic nu pot să nu mă întreb: Păi daca tot putem să-i câştigăm pentru Cristos pe semeni prin aceste metode de ce am rata această ocazie descoperită de celebrul pastor (care ştie cheia succesului dar nu ne-o spune direct, ci are din când în când câte o ieşire). Dacă este atât de importantă închinarea la icoane pentru pastorii şi evangheliştii penticostali în contextul predicării Evangheliei în bisericile tradiţionale sau în slujbele pe care le avem în afara bisericilor noastre de ce nu am oficializa această învăţătură.

Având în vedere cele de mai sus, se poate concluziona:

1. Cuvântul lui Dumnezeu ne arată că închinarea, cinstirea, adorarea oamenilor trebuie să fie îndreptate doar către Dumnezeul Triunic (Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt) nu către Maria sau alţi pretinşi şi inventaţi mijlocitori. Maria nu va fi pentru mine niciodată (deoarece fidelitatea faţă de Sfintele Scripturi nu îmi permite): Apărătoare Doamnă, Preasfântă Stăpână, Mireasă, pururea fecioară, Mireasa Tatălui, Biserica Duhului Sfânt, Împărăteasa cerului şi a pământului, Comoara şi vistieria tuturor darurilor Duhului Sfânt sau alte titluri nebiblice. Închinarea noastră este doar pentru Dumnezeu, oricât ar vrea celebrul pastor, prin gesturile lui, să ne înveţe că nu este aşa!

2. Pastorul Pustan s-a închinat înaintea icoanelor şi aceasta este împotriva revelaţiei biblice. Prin acestă închinare el se situează în afara Cuvântului lui Dumnezeu. Atitudinea lui este un pericol pentru toţi cei ce îl caută sincer pe Dumnezeu. Este un compromis greu de trecut cu vederea!

3. Pericolele care pot apărea în urma acestor învăţături şi practici ale pastorului Pustan sunt:

A. Propagarea în bisericile penticostale din CCPR a unor erezii- el este invitat să vorbescă în multe biserici şi este privit ca un mare învăţător penticostal;

B. Îndepărtarea de învăţătura curată a Sfintelor Scripturi şi alipirea de învăţături şi tradiţii contrare Sfintelor Scripturi;

C. Credincioşii care nu sunt ancoraţi suficient de puternic în adevărurile Bibliei vor fi tentaţi să urmeze învăţăturile şi practicile acestui pastor; iar urmarea acestor învăţături şi practici le poate pune în pericol mântuirea, acesta fiind cel mai grav lucru.

Am discutat şi cu alţi fraţi slujitori pentru a fi  sigur că nu sunt singurul care a observat aceste deviaţii de la Sfânta Scriptură. Iată doar o parte din unul dintre dialoguri purtat de mine cu un slujitor. I-am trimis link-ul cu înregistrarea şi l-am rugat să îmi spună ce părere are:

interlocutor: dorinta dupa popularitate te duce la erezii

ioan27herc: exact

ioan27herc: bine punctat

ioan27herc: imi pare rau pt el

ioan27herc: pacat

interlocutor: e inregistrare proasta si nu am prins tot

ioan27herc: pai in general predica biblic

ioan27herc: dar finalul e eretic

interlocutor: trebuie abordat direct ii este mantuirea in joc

ioan27herc: si e un predicator penticostal reprezentativ

interlocutor: abia il astept la …e posibil sa vina la o conf. regionala

interlocutor: o sa. dau eu ceaiul meu mai amar

interlocutor: ptr. ca il iubesc 

interlocutor: mai vorbim

ioan27herc: ok

În aceste vremuri grele să ţinem sus Cuvântul vieţii şi să nu îl stricăm. Să fim în permanentă veghe deoarece Cuvântul lui Dumnezeu ne avertizează despre învăţătorii mincinoşi. Iată câteva pasaje biblice care ne avertizează asupra acestui pericol: Intraţi pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, şi mulţi sunt cei ce intră pe ea. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viaţă, şi puţini sunt cei ce o află. Păziţi-vă de prorocii mincinoşi! Ei vin la voi îmbrăcaţi în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt nişte lupi răpitori. Îi veţi cunoaşte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini? Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele. Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune. Orice pom care nu face roade bune este tăiat şi aruncat în foc. Aşa că, după roadele lor îi veţi cunoaşte. Nu oricine-Mi zice: „Doamne, Doamne!” va intra în Împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu care este în ceruri. Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: „Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Şi n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?” Atunci le voi spune curat: „Niciodată nu v-am cunoscut; depărtaţi-vă de la Mine, voi toţi care lucraţi fărădelege.” (Mt.7:15-23) Ştiu bine că, după plecarea mea, se vor vârî între voi lupi răpitori, care nu vor cruţa turma; şi se vor scula din mijlocul vostru oameni care vor învăţa lucruri stricăcioase, ca să tragă pe ucenici de partea lor. De aceea vegheaţi şi aduceţi-vă aminte că, timp de trei ani, zi şi noapte, n-am încetat să sfătuiesc cu lacrimi pe fiecare din voi. (Fp.20:29-31);

Comments on: "Adevărul servit împreună cu otrava" (23)

  1. parerea mea este sa nu ii mai faceti atata popularitate acesti populist, ii dati apa la moara, este de fapt ceea ce isi doreste. asta isi doreste pustan

    • Acest pastor are popularitate. Aceasta şi-a câstigat-o. E meritul lui. Însă nu pot ignora abaterile evidente de la învăţătura curată a Sfintelor Scripturi. Pentru aceasta acest pastor trebuie să răspundă!

  2. Alin Duciuc said:

    :)) „ii e mantuirea in joc”. Frate, noi trebuie sa predicam Evanghelia Biblica nu evanghelia mea sau a unor frati suparati.
    De ce nu se iau masuri cu privire la pastorii si prezbiterii din bisericile penticostale care predica faptul ca Domnul Isus nu e la acelasi nivel cu Dumnezeu Tatal? De ce nu se iau masuri cu privire la cei ce predica in bisericile penticostale transsubstantierea (presupun ca stici ce e aia, sau cel putin, nu credeti asa)? Sau ca botezul in apa e doar ceva nesemnficativ? Sau ca botezul cu Duhul Sfant e conditie de mantuire. Mai sunt multe alte lucruri de discutat. Toate sunt scrise in Biblie si nimeni nu spune nimic, de parca ar fi din Coran.
    V-ati gasit sa vorbiti de crucea lui Pustan cand sunt multe alte lucruri mult mai importante.

    • Frate Alin,
      Chiar dacă ai râs de afirmaţia interlocutorului meu, pericolul pierderii mântuirii este o învăţătură biblică. Îţi dau câteva versete biblice la cere să meditezi: Mă mir că treceţi aşa de repede de la Cel ce v-a chemat prin harul lui Hristos la o altă Evanghelie. Nu doar că este o altă Evanghelie; dar sunt unii oameni care vă tulbură şi voiesc să răstoarne Evanghelia lui Hristos.Dar, chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! Cum am mai spus, o spun şi acum: dacă vă propovăduieşte cineva o Evanghelie deosebită de aceea pe care aţi primit-o, să fie anatema! Caut eu oare, în clipa aceasta, să capăt bunăvoinţa oamenilor sau bunăvoinţa lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aş mai căuta să plac oamenilor, n-aş fi robul lui Hristos.(Gal.1:6-10); Vă fac cunoscut, fraţilor, Evanghelia pe care v-am propovăduit-o, pe care aţi primit-o, în care aţi rămas şi prin care sunteţi mântuiţi, dacă o ţineţi aşa după cum v-am propovăduit-o; altfel, degeaba aţi crezut.(1Cor.1-2); Fii cu luare aminte asupra ta însuţi şi asupra învăţăturii pe care o dai altora; stăruie în aceste lucruri, căci, dacă vei face aşa, te vei mântui pe tine însuţi şi pe cei ce te ascultă.(1Tim.4:16)

      • Alin Duciuc said:

        Nu am ras pentru ca nu isi poate pierde mantuirea, ci pentru ca s-a presupus ca in situatia de fata isi poate pierde mantuirea. Doar cine cunoaste viata personala poate spune daca isi pierde mantuirea, si Acela e Dumnezeu. Cum ramane cu celelalte intrebari?

        Eu zic sa ne pocaim.

      • Mantuirea ,, o pierd doar cei ce nu au avut parte de ea niciodata ” . Lor sau noua ni s-a parut ca ar fi mantuiti dar nu si Domnului. Dar asta e alt subiect.

    • Alin,
      Eu întreb cum: îi cheamă pe aceşti oameni de care îmi spui?
      Pe de altă parte îndemnul de a ne pocăi este biblic şi nu pot zice decît Amin!

    • Aurel,
      Ai dreptate. Este alt subiect şi dacă începem să vorbim despre el mă tem că nu terminăm anul acesta!

      • esteramunteanu said:

        Aveti dreptate frate Ioan e un subiect dificil si nici la anul nu l-am termina de dezbatut.- aurel munteanu

    • Chiriac Adrian said:

      Ceea ce susții in comentariile tale, generalizezi. Sunt cazuri izolate. Biserica Penticostala nu promovează decât Sfânta scriptură. Că sunt păstori ce se abat de la scriptura, sunt in toate confesiunile religioase. Vor da socoteală înaintea lui Dumnezeu. Datoria fiecărui om este de a studia scriptura și de-a nu te abate. Nu faci compromis cu păcatul pentru că pierzi, totul.

  3. Este un moment istoric in sanul bisericilor penticostale si trebuie punctat cum se cuvine.

    • Aurel,
      Te rog explică ce înţelegi prin acest moment istoric.

      • Fr. Ioan , este un moment istoric deoarece :

        – popularizeaza semnul crucii printre neoprotestanti
        – isi face cruce inclinandu-se catre altarele pline cu idoli ( finalul de la bis grecocatolica – Timisoara )
        – cultul penticostal din Romania nu ia nici o masura impotriva lui
        -am gasit reactii de sprijin si sustinere si la alte fete bisericesti din Alianta Evanghelica Romana

        Articolul meu cred ca este concludent :

        Copilasilor paziti-va de idoli ! Amin? 1Ioan 5.21.

        Cum vi s-ar pare daca C. Pomohaci si inca vre-o 100 de enoriasi , Dumunica viitoare s-ar muta la Pustan in biserica si dupa ce s-ar lasa botezati , ei si-ar aduce cu ei tot arsenalul de cruci si icoane ?

        Ce credeti ar fi opriti sa isi exercite inchinarea ? Ca doar la Isus o fac , nu ? In Sfanta Treime cred si o marturisesc !

        Daca vor fi opriti , Pomohaci si ai lui , toti pocaitii care isi fac cruci trebuie exclusi !

        Daca nu ? ……. avem o premiera istorica pe meleaguri mioritice !

        Multa pace!

      • Nu cred că gesturile pastorului Pustan vor rămâne fără consecinţe. Cred că cei ce ne conduc vor lua măsuri.

  4. […] (dyobodiu) 33. Precizare: Furt de identitate – 29 noiembrie 2011 (romaniaevanghelica) 45. Adevărul servit împreună cu otrava (ioanjoldes) 80. Gargară pentru laşitate (2) Extracarpathia (rasvancristian) 87. Avem nou rector […]

  5. Sunteti indemnat la calm (aparent) ca si cand ati trai pe vremea profetului Elisei care incerca sa nu faca „popularitate” rapirii parintelui Ilie Tisbitul la cer ! „Fiii proorocilor, cari erau la Betel, au ieşit la Elisei, şi i-au zis: ,,Ştii că Domnul răpeşte astăzi pe stăpînul tău deasupra capului tău?„ Şi el a răspuns: ,,Ştiu şi eu, dar tăceţi.„ (2 Regi 2:3)
    Acolo nu era insa vorba de vreo COMPLICITATE, de vreo CONSPIRATIE, DE ACOPERIREA UNUI PACAT ! Acolo omul lui Dumnezeu a inteles perfect PACATUL POPULARITATII GRATUITE FACUTE CU PRETUL UNUI COMPROMIS (DOCTRINAR) !

  6. Nelutu Joldes, te felicit pentru postare. Imi aduc aminte de Pustan pe cand era student la ITP si canta sub dus, pe un scaun, ” Ave Maria ” pana se termina apa calda. Apoi iesea ,(), cu prosopul pe umar, cu aceeasi „cantare” pana intra in camera lui. Vad ca pe la catolici si ortodocsi nu o canta,inca. Ar trebui s-o faca , oricum, o stie bine. Si ar face impresie . Si ar fi si tacamul complet. A, i-ar mai trebui si un rozar. Poate se gasesc atatia bani la Ciresarii lui sa-i procure unul.

  7. terminateologul said:

    Felicitari pentru indignare si luare de pozitie!
    Eu unul am fost batut de tovarasa educatoare pentru ca i-am spus ca sunt pocait si am refuzat sa dansez. Bunica mea (desi eleva eminenta) a fost persecutata si batuta de preotul cu care (cica) studia religia si amenintata cu repetarea anului, pe motiv ca nu-si face cruce si e pocaita. Ca ea au fost multi altii! Cu doar cativa ani in urma copii de-ai pocaitilor erau batuti din cauza ca nu repetau crezul si nu-si faceau semnul crucii…
    Cine avea sau are dreptate? Pustan, sau cei mentionati anterior?! Cladirile vechi ale adunarilor baptiste din Romania NU aveau cruci in varf. De ce oare? Este crucea un simbol crestin (va rog sa cercetati un dictionar de simboluri)? Generatii au fost persecutate pe tema inchinarii la icoane si facutului de cruci, pana cand a aparut Pustan sa ne „lumineze”.
    In numele celor mici si mari persecutati de-a lungul timpului in tara noastra am atat sa spun: PUSTAN, SA-TI FIE RUSINE! MARE RUSINE!

    PS. De ce sa mai pleci/iesi din ortodoxie si catolicism daca totul e ok?

  8. Sunteți diviziv.
    Nu puteți judeca un frate cu care nici nu aveți partasie.
    Cultul penticostal e evoluția cultului ortodox pentruca practica închinarea la erarhia piramidală.
    Oricine iese din culte iese prin poarta care e Cristos la o pasune hrănitoare nu la inchinarii obositoare in fata sfinților morți(ortodoxie) sau vi(penticostalism)
    Biserica universala ca unitate singura de acțiune ca celula in marele corp al lui Cristos are pina la 12 membri activi care pot si reușesc sa vegheze uni asupra altora, pot sa se cunoască bine uni pentru alți si pot sa si exerciteze darurile Duhului liber cu minuni întărite de Cristos.

Lasă un comentariu

CrestinTotal.ro

Traiesc pentru Cristos

ioanjoldes.wordpress.com/

Proclamarea victoriei lui Iisus

Investing Online Is the Best Way to Go

Smile! You’re at the best WordPress.com site ever

Sorin Ovidiu Vîntu

Proclamarea victoriei lui Iisus

Blogul lui Vaișamar

"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy"

Aurel Munteanu - blog

,, Religia care nu este la fel de veche precum Cristos şi Apostolii Săi, este prea nouă pentru mine.” - Joseph Hooke, apologet baptist englez .

Blogul lui Remus Rasvan

Să nu prețuiti nimic mai mult decât dragostea pentru Hristos!

POPAS PENTRU SUFLET

Cristian Ionescu

TRADUCEREA NOULUI TESTAMENT

„Traducerea este forma cea mai profundă a citirii” - Gabriel Garcia Marquez

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

„Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

TRECÂND PRIN ANOTIMPURI...

Spiritualitate & Sănătate

Marius Cruceru

...fără cravată

Barzilaiendan

Un Barzilai izvorât din Dan - O anagramare pentru Daniel Branzai

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Creştinul azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România