Proclamarea victoriei lui Iisus

Evenimente

Ce fel de oameni ar trebui să fiţi voi?

Şi în anul acesta (2011) în luna octombrie Biserica Creştină Baptistă din Băile-Herculane a fost vizitată de fratele pastor Bill Smith din USA. Cu această ocazie a fost organizată o conferinţă cu tema Ce fel de oameni ar trebui să fiţi voi? Redau mai jos materialul prezentat cu această ocazie cu speranţa că va fi de folos cititorilor mei.

Texte: II Cor. 5:14-15/Tit 2:11-12/I Pet. 4:2-6

Capitolul 1                                                                                                                   Lectia 1

 

Traire pentru sine

Text: Ioan 5:30

 

Introducere:

A. Isus subliniaza faptul ca doar omul nu poate face nimic.

B. Omul in starea sa naturala nu poate realiza nimic.

C. Isus nu ar fi facut nimic in trup/fire/carne independent de Tatal Sau.

 

I. O cercetare a sinelui/eului. II Tim. 3:1-4

 

A. In zilele de pe urma se va da mare atentie eului.

B. Eul devine lacom (Iubirea de bani si lucruri)

C. Eul devine laudaros (Braveaza)

D. Eul devine trufas (se vede deasupra altora)

E.  Eul huleste/blasfemiaza (arunca ocara impotriva lui Dumnezeu)

F.  Eul se razvrateste impotriva autoritatii parentale.

G. Eul devine nemultumitor.

H. Eul este nesfant (fara cucernicie)

I.   Eul se indeapta spre afectiuni rele/ fără dragoste firească (nenaturale)

J.   Eul este nedemn de incredere/ neînduplecaţi (incalca armistitiul)

K.  Eul cleveteste/calomniaza (aduce acuzatii false)

L.  Eul este de necontrolat (neinfranat)

M. Eul este brutal (neîmblanzit)

N. Eul este ostil impotriva virtutii (neiubitori de bine)

O. Eul tradeaza (vanzatori)

P.  Eul este ingamfat (violent)

Q. Eul iubeste placerea (inainte de a iubi pe Dumnezeu)

R.  Eul se indreapta spre forme religioase.

 

II. Feţele/faţetele eului. II Tim. 3:2

A.                 Admirarea de sine/a eului.

B.                 Parere buna despre sine (parere inalta despre neseriozitate)

C.                 Prea increzator in sine (incredere in puterea si taria cuiva)

            (fara ajutorul altora)

D.        Inaltare de sine (Pune pe unii deasupra altora)

E.         Interesat/egoism (A tine cont numai de interesele proprii)

F.         Egoism (iubitor de sine)

G.        Vointa egoista (preocupat numai de doreste eul)

     Notă: Aceasta afisare de sine stinge lucrarea Duhului Sfant in noi. I Tes. 5:19

               Stinge = a nimici/a domoli/a raci.

 

III. Omul dupa chipul eului.

          “Cel care are succes sau devine bogat ca rezultat al propriei sale munci”

A.      A folosit material inferior.

1.      Intelepciune si cunoastere naturala. I Cor. 3:19

2.      Lumificare. “tot ce este în lume” I Ioan 2:16-17

3.      Abordare seculara/lumeasca lasand pe Dumnezeu complet afara.

4.      Urmeaza voia lui personala. Luca 12:16-20

 

 

B.      O persoana inselata in procesul lucrurilor.

1.      Rom. 12:3

 

2.      Temelie instabila. Mat. 7:26-27

I Cor. 3:18/ I Ioan 1:8

 

    C. O persoana incapabila de a realiza scopul lui Dumnezeu in viata lui proprie.

            1. Incapabila de a aduce slava lui Dumnezeu.

            2. Am fost create pentru slava lui Dumnezeu. Is. 43:7

 

 

IV. Produsele eului/sinelui. Gal. 5:19-21

A.      Faptele firii/carnii.

B.      Faptele firii devin publice.

1.      Sunt cunoscute.

2.      Sunt aparente. Apar. Devin cunoscute. Sunt exterioare/vizibile.

C.      Produsele unei vieti egoiste.

1.      Moralitate scazuta

2.      Necuratie

3.      Idolatrie

4.      Vrajitorie (activitate demonica)

5.      Dispret pentru viata umana.

6.      Ostilitate (ura)

7.      Nemultumire. (Invidie)

8.      Betiile

9.      Imposibilitea de a fi condusi (Rascularea)

 

Concluzie:

A.     Eul unui om poate fi cel mai rau tovaras de conversatie.

B.     Inclinatia pe care o avem pentru eul nostru ne furnizeaza o lunga lista de prejudicii/pagube.

C.     Un om egoit este un produs stricat/defect.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Capitol 1                                                                                                                Lectia 2

 

Trairea pentru sine

 

Supunere fata de ambitia umana

 

Text: Psalm 10:3

 

Introducere:

A.     Eul lauda propriul sau success.

B.     Ia o pozitie de mandrie.

C.     Isi atribuie toate succesele si dispretuieste pe Dumnezeu.

 

I.     Ambitia umana e pentru slava si avansarea personala.

A.   Cuvantul “ambitie” isi are originea in practica candidatilor romani de ajunge in functii, ei au mers prin cetate sa solicite voturi.

B.   O dorinta de onoare.

C.   O dorinta de superioritate.

D.   O dorinta excesiva de putere deseori insotita de mijloace ilegale pentru a atingerea scopului.

E.    O dorinta vie de a se ridica mai sus indiferent de cost.

 

II.     Acest model de ambitie este in opozitie cu invatatura Bibliei.

A.     Dumnezeu ne invata ca umilinta trebuie sa existe inainte ca cineva sa fie inaltat de Domnul. I Pet. 5:6

B.     Umilinta inaintea lui Dumnezeu aduce inaltarea de catre El. Iac. 4:10

C.     Ambitia sinelui care inalta eul va fi injosita de mana lui Dumnezeu. Mat. 23:12

D.     Pozitiile de maretie din Imparatia lui Dumnezeu vin la cei care s-au smerit in viata. Mat. 18:4

E.      Onoarea vine peste cel smerit. Prov. 29:23

 

III.    Cand eul are o dorinta puternica de avansare personala, ambitia umana poate scapa de sub                            control.

A.     Aceasta devine ambitie pentru a obtine faima indiferent de cost.

B.     Aceasta devine ambitie de a detine o pozitie indiferent de trebuie sa faca pentru acest scop.

1.      Politicianul este un exemplu.

2.      Spunand orice doreste sa auda publicul.

3.      Promiţând orice pentru a obtine voturi.

C.     Ambitia de a obtine bogatie chiar daca se face si prin mijloace necinstite.

 

Concluzie:

A.     O astfel de ambitie este un act de traire numai pentru sine/eul.

B.     O astfel de ambitie impiedica voia lui Dumnezeu pentru acel om.

I Ioan 2:16-17

C.     Ambitia, aceasta pofta a omului si voia lui Dumnezeu nu sunt in armonie.                            I Pet. 4:1-6 

 

 

 

 

Capitolul 1                                                                                                                       Lectia 3

Trairea pentru sine

 

O viata de lacomie

Text: I Tim. 3:3/I Tim. 3:8/Ps. 17:8-12

 

Introducere:

A.     O viata de lacomie va duce in orice extrema numai sa obtina ceeace doreste.

B.     O viata de lacomie va distruge pe oricine sau orice ii sta in calea obtinerii obiectivului dorit.

C.     Exemplu: Ahab si Izabela. I Imp. 2:1-16

 

I. Lacomia definita. Descrierea unei vieti de lacomie.  

                   A.    Indemnul excesiv de a poseda cu scopul de a satisface eul.

                   B.    Cand lacomia acumuleaza posesiuni mult peste ceeace este necesar, aceasta deseori            doreste lucrurile necesare ale altora.

    C.    Lacomia este dorinta de a avea lucruri, pur si simplu doar de dragul de a le avea.

D.     Lacomia obtine posesiuni pe seama/cheltuiala averii altor oameni. 

E.      Lacomia de a consuma mancare si beutura, combinat cu rasfat excesiv. (Imbuibare)

F.      Lacomia este o forma de idolatrie. Col. 3:5 (lacomia/sgarcenia)

G.     Lacomia este o dorinta egoista sau excesiva pentru mai mult decat este nevoie sau meritat, in special cand e vorba de bani, mancare sau alte posesiuni.

 

II. Lacomia va rani pe cei pe care-i iubesti. Prov. 15:27

A.      Natura zgarcita a unei persoane lacome aduce necaz familiei sale.

El ii va lasa fara nimic numai pentruca el sa aiba pentru el.

B.      Viata lui centrata pe rafatul/ingaduinta/toleranta de sine va aduce suferinta pentru altii.

C.      Lacomia lui Acan i-a adus necaz nu numai lui dar si intregii sale familii.                 

1.      El a adus necazul in viata lui.

2.      El a adus necazul in familia lui.

3.      El a adus necazul in natiunea lui.

 

III. Dumnezeu ne avertizeaza cu privire la cainii lacomi”. Is. 56:11/I Tim. 3:3

 

A.      Profetii sau strajerii lacomi sunt descrisi aici ca niste caini tampiti.

B.      In loc sa poarte de grija de turma, ei nu sunt niciodata satisfacuti cu ceeace le-a dat Dumnezeu.

C.      Ei se ingrijesc de ei insisi uitand de siguranta si proviziile necesare turmei.

D.     Ei sunt in Lucrarea lui Dumnezeu pentru ceeace pot obtine din aceasta, si nu pentru ceeace ei pot oferi.

 “toţi umblă după foloasele lor, şi nu după ale lui Isus Hristos” Flp. 2:21

 

IV. Unele produse ale lacomiei.

A.      Crima. Lacomia va lua viata celui ce sta in calea ei. David

B.      Reputatie. Ruineaza o reputatie ce sta in calea ei. Neemia 2:19

C.      Ridiculizeaza orice efort pentru a merge pe calea ei. Neemia 4:1-3

 

Concluzie: Traind o viata de lacomie

A.     Pune pe cineva ca intr-o inchisoare si-l tine ca intr-o capcana intre zidurile ei. Samson

B.     Convinge pe cineva ca merita anumite lucruri netinand cont de pret. Iuda. I Tim. 6:10

C.     Inlocuieste credinta si increderea in Dumnezeu cu increderea in sine.

Luca 19:9-14/Ier. 48:7     

  

Trairea pentru Cristos

Capitolul 2                                                                                                                       Lectia 1

Viata Calvarului

Text: Gal. 2:20

 

Introducere:

A.     Viata Calvarului isi deriva puterea din Cristos. Flp. 4:13

B.     Viata Calvarului este convinsa/influientata de voia lui Cristos. I Ioan 2:17

C.     Viata Calvarului este traita in comuniune cu Cristos. I Ioan 1:3

D.     Viata Calvarului isi obtine inspiratia din Harul lui Cristos. Col.4:6

                   Har = beneficiile si favorea pe care El ni le arata noua.

E.      Viata Calvarului il face pe Cristos substitut pentru pacatos.

F.      Influienta lui controleaza viata. Gal. 2:20

      “trăiesc… dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine

 

I. Viata de abandonare a eului

A. Puterea de conducere a vietii acum este in si prin Domnul. Nu mai este eul, ci Cristos.

      B. Credinta absoluta in Dumnezeu. “Cel neprihanit va trai prin credinta”

   Rom. 1:17/Gal. 3:11/Evrei 2:4

C. Dependenta constanta de Fiul lui Dumnezeu. “Incredere”

              Ps. 37:3,5/Prov. 3:5

1.      Intotdeauna locuieste cu noi. Ioan 5:4-11

2.      Niciodata nu pleaca si nu ne paraseste. Prov. 31:6

3.      Nimic nu ne poate desparti. Rom. 8:38-39

 

II. Viata cu eul sacrificat.

A.      El s-a dedicat pe Sine pentru salavarea noastra. El a venit sa-si dea viata pentru noi.

                             Mat. 20:28

B.      El a devenit victima in mod voluntar.  Ioan 10:15

C.      Sacrificiul de sine este legea vietii noi in Cristos.

                 “Eu sunt rastignit impreuna cu Cristos”

                              “Viata ce este nimicita”

                                       “Rom. 8:13”

III. Viata cu eul consacrat.

  A.  Pentru a fi traita in prezent. “pe care o traiesc acum”

 “Singurul lucru pe care il putem face pentru viata trecuta este sa traim prezentul       pentru El”

        B.            Pusa deoparte numai pentru folosul lui Cristos. II Tim. 2:20-21

D.     Cristos pus la centrul vietii noastre.

1.      Tot ce trebuie sa spunem si sa facem este sa gravitam in jurul Sau.

2.      Tot ce spunem si facem sa fie pentru slava Sa.

3.      Intotdeauna sporind in lucrul Sau. I Cor. 15:58

Concluzie:

A.     Trairea pentru Cristos in timp este o traire focalizata pe eternitate.

                 Cuvintele lui Pavel – I Tim. 4:6-8

B.     Trairea pentru Cristos aduce rasplatiri eterne.

                  Cuvintele lui Pavel – Flp. 1:21

C.     Trairea pentru Cristos acum ne pregateste sa traim cu El toata eternitatea.

                  Cuvintele lui Pavel – I Tes. 4:17

 

 

                         Trairea pentru Cristos

Capitolul 2                                                                                                                       Lectia 2

Purtarea crucii

 

Text: Mat. 16:24-25

 

Introducere:

A.     Cel nevrednic nu practica purtarea crucii. Mat. 10:38

B.     Purtatorul crucii trebuie sa fie unul care urmeaza pe Domnul. Mat. 16:24

C.     Purtarea crucii este o lucrare zilnica. Luca 9:23

D.     Purtarea crucii cere sa fii ucencul lui. Luca 14:27

 

I. Crucea lui Cristos. Ioan 19:16-17

A.     Sangele crucii aduce pace. Col. 1:20

B.     Plata pentru pacatele noastre a fost pe cruce. Col. 2:13-14

C.     Desavarsirea salvarii noastre a fost pe cruce. Evrei 12:2

 

II. Purtarea crucii definita.

A.     Nimic din ce a facut Isus cand isi purta crucea nu a fost facut pentru El.

Tot ce a facut purtandu-Si crucea a fost pentru altii.

B.     Purtarea implica 3 lucruri.

1.      Ajutor. El a purtat povara pacatelor noastre.

Gal. 1:4/I Pet. 2:24

2.      Purtarea. El a purtat suferintele noastre. Is. 53:4

3.      Rezultat. Desavarsit (completat) – Evrei 12:2

C.     Noi trebuie sa ne luam crucea noastra.

1.      Ca si Cristos, ceeace facem cu crucea noastra nu trebuie facut pentru eul nostru.

2.      Ca si Cristos, ceeace facem cu crucea noastra trebuie facut pentru altii.

 

III. Lucrarea crucii.

A.     Implica suferinta. Luca 24:26/FA 17:2-3/Evrei 13:12

I Pet. 2:21/I Pet. 3:18/I Pet. 4:1

                 1. Crucea noastra trebuie sa implice suferinta pentru altii. I Pet. 5:10

       B.   Implica sacrificiu. Ef 5:2/Evrei 9:26/10:12

                 1. Crucea noastra trebuie sa implice sacrificii pentru Dumnezeu si altii.

                   Evrei 13:15/Rom. 12:1

C.   Implica substituire.

         1. Crucea noastra trebuie sa mai implice substituire. Flp. 2:4-8

         2. Noi trebuie sa urmam exemplul lui Isus pus in fata noastra.

             Ioan 15:13/ I Ioan 3:16

 

Concluzie:

A.      Acei a caror inima este umpluta cu dragoste pentru Dumnezeu si pentru toata omenirea va putea sa implineasca aceasta norma/cerinta.

B.      Aceasta este dorinta lui Dumnezeu cu privire la comportamentul omului fata de semenul lui.

C.      Astfel ca purtarea crucii, facand-o pentru altii, este regula de aur a Cuvantului lui Dumnezeu.


 

                               Trairea pentru Cristos

Capitolul 2                                                                                                                          Lectia 3

Viata/traire victorioasa

Text: Rom. 14:7-8/II Cor. 5:14-15

Introducere:

A.      Exista victorie in trairea pentru Cristos.

B.      Victoria de a fi un cuceritor in aceasta viata. I Tes. 5:4

C.      Victoria asupra vrajmasului nostru moartea. I Cor. 15:54-57

 

I. Viata victorioasa are o relatie corecta cu Cuvantul lui Dumnezeu. Ios. 1:6-9

  A. Implinirea intregii legi.

  B. Meditare/cugetare constanta.

  C. Niciodata sa n-o parasesti, pastreaz-o cu tine tot timpul.

 

II. Viata victorioasa se delecteaza in lucrurile corecte. Ps. 1

A.      Nu de delecteaza sau gaseste fericire in umblarea cu cei fara evlavie/rai.

B.      Nu de delecteaza sau gaseste fericire in pastrarea partasiei cu pacatosii.

   C.   Nu de delecteaza sau gaseste fericire in compania batjocoritorilor.

   D.   Se delecteaza si gaseste fericirea in legea Domnului.

            1. asta face ca viata sa fie roditoare pentru Dumnezeu.

            2. asta face ca viata sa fie prospera in lucrurile spirituale.

 

III. Viata victorioasa intra intr-o partasie corecta/corespunzatoare.

A.      Am fost chemati la partasia cu Fiul lui Dumnezeu.

 I Cor. 1:9

   B.   Ni se porunceste sa fim despartiti de partasia cu cei rai. II Cor. 6:14/Ef. 5:11

 C.  Am fost privilegiati sa intram intr-o relatie minunata. I Ioan 1:3-7

1.         Partasie cu Tatal ceresc. Avem bucuria de a ne apropia de El ca si copii al Sai. El ne primeste ca Tata al nostru care ne iubeste.

2.         Partasie cu Fiul.

Exista o dragoste intre Cristos si credincios, de care nu poate exista despartire. Rom. 8:35-39

            Nota:

Partasia cu Tatal si cu Fiul este partasia cea mai inalta/posibila pe care o putem cunoaste.

3.            Partasia unii cu altii este o experienta placuta si frumoasa pe care o               putem avea. Ps. 133:1

“Placuti lui Dumnezeu”

“Pacere pentru credinciosi”

“Exemple pentru altii”

 

Concluzie: Trairea pentru Cristos.

A.     Inseamna o viata devotata lui Cristos.

1.      Viata fizica a lui Pavel a fost devotata lui Cristos.

2.      Viata intelectuala a lui Pavel a fost devotata lui Cristos.

3.      Cristos a fost obiectul tuturor activitatilor sfinte a lui Pavel.

B.     Inseamna o viata consacrata in intregime pentru Cristos.

1.      “Eu sunt rastingnit impreuna cu Cristos”

2.      “Nu eu ci Cristos traieste in mine”

C.     Inseamna o viata de slujitor al lui Cristos.

1.      Voind sa fim sclavii lui legati.

2.      Voind sa fim stapaniti de Domnul.           

 

 

 

                                  Trairea pentru altii

Capitolul 3                                                                                                                      Lectia 1

Viata lui Cristos

Text: Mat. 20:26-28/Ioan 12:47

 

Introducere:

A.                 Isus si-a consumat anii pe acest pamant lucrand pentru altii.

B.                 Isus ne-a fost dat ca cel mai mare dar al lui Dumnezeu.

C.                 Isus a fost aici pentru noi.

1.      El ne-a vindecat.

2.      El ne-a invatat.

3.      El ne-a predicat noua.

4.      El a lucrat pentru noi.

5.      El a inviat pentru noi.

6.      El vine iar tot pentru noi.

 

I. Noi Il vedem ca Cristosul slujitor/rob.

    A. El nu a venit ca sa I se slujeasca.

    B. El a venit intr-un mod smerit.

                     1. El a fost nascut intr-un staul.

                     2. Patul lui a fost o iesle.

                     3. Sosirea lui nu a fost anuntata de lumea politica sau religioasa.

                     4. Sosirea lui nu a fost anuntata celor bogati.

                           5. Sosirea lui a fost anuntata pastorilor si lui Simeon si Anei. Oameni                                                   simpli si saraci.

     C. Slujirea a fost scopul/obiectul vietii sale.

 

II. Il vedem pe Cristos ca rascumparare.

A.     El a platit pretul datorat de fiecare om.

B.     El Si-a dat viata Sa pentru altii. El a venit exact pentru acest scop.

C.     El a gustat moartea pentru fiecare om. El a dat tot ce putea da chiar si sangele sau sfant.

 

III. Cristos este exemplu in cum sa traim pentru altii.

A.      El ne-a aratat cum sa traim pentru altii prin viata pe care El a trait-o.

B.      El ne-a aratat cum sa traim pentru altii prin lucrurile pe care le-a facut.

C.      Noi trebuie deci sa urmam exemplul Sau. I Pet. 2:21

1.      Un exemplu de suferinta.

2.      Un exemplu de urmat.

 

Concluzie:

                                           Cand cineva traieste viata pentru Cristos

A.     Este cea mai mareata experienta pe care o poate cunoaste omul.

B.     Este cea mai mareata aventura pe care o poate avea omul.

C.     Este cel mai maret priviligiu dat omului.

D.     Este cea mai mareata satisfactie pe care o poate simti omul.

 

 

   

             

 

Traind pentru altii

Capitolul 3                                                                                                                      Lectia 2

Viata slujitorului

Text: Ps. 78:70

 

Introducere:

A.     Exista slujitori vicleni/lenesi. Mat. 25:26

B.     Exista slujitori nefolositori. Mat. 25:30

C.     Exista slujitori credinciosi. Mat. 25:23

 

I. Unii dintre cei mai mari oameni au fost slujitori ai lui Cristos.

A. Pavel. Tit 1:1

B. Moise. Evrei 3:5

C. Iacov. Iac. 1:1

D. Iuda. Iuda 1

E. Ioan. Apoc. 1:1

 

II. Ce este un slujitor?

A.      Un sclav legat. Mat. 10:24

B.      Un slujitor pentru un rege.

Nota: In cazul de a fi slujitori pentru Cristos, noi suntem slujitori pentru Imparatul Imparatilor si Domnul Domnilor. Aleluia!

C.      Un insotitor voluntar. Cum a fost Iosua pentru Moise. Num. 11:28

 

III. O viata in slujba lui Cristos.

A.     Serveste. Ps. 100:2/ cuv. ebraica abad (aw-bad)

1.      A servi

2.      A inrobi

3.      A fi in sclavie

4.      A fi un rob legat

5.      A munci din greu

6.      A te inchina

B.     A sluji pe Cristos este o slujire rezonabila/inteleapta/logica. Rom. 12:1-2

C.     Slujirea pentru Cristos va fi tinuta minte de Dumnezeu. Apoc. 2:9

Nota: Toate cele de mai sus trebuie sa fie adevarate in viata credinciosului. Nu prin forta de la Dumnezeu ci prin propria alegere.

 

IV. Semnele unui slujitor al lui Cristos.

A.      Cel care se pune intr-o supunere completa fata de dorintele lui Cristos.

B.      Cel care de buna voie devine sclav legat pentru Cristos.

1.      Realizand ca am fost cumparati.

2.      Realizand ca Dumnezeu doreste slujirea noastra.

3.      Cedeaza complet supunerii lui Cristos.

C.      Cel care serveste fara a tine cont de rasplata.

D.     Cel care serveste in ciuda criticismului.

Concluzie:

A.     Slujirea numai pentru un singur stapan. Mat. 6:24

B.     Slujirea pentru Cristos implica slujirea altora. Gal. 5:13

C.     Slujirea pentru Cristos va fi onorata. Ioan 12:26 

 

                                 

                                

                                  Traind pentru altii

Capitolul 3                                                                                                                       Lectia 3

Viata daruitoare

 

Text: Flp. 2:4/ Iuda 23

 

Introducere:

A.     Viata noastra nu trebuie traita pentru interesele egoiste.

B.     Traieste pentru fericirea si bunastarea altora.

C.     Straduieste-te sa faci bine la altii.

Poarta-I poverile si vino alaturi de el sa-I fii de ajutor.

 

 I. Dumnezeu este un Dumnezeu daruitor.

A. El este sursa fiecarui lucru bun si a fiecarui dar perfect. Iac. 1:17

B. El este sursa celui mai maret dar oferit vreodata.

     Ioan 3:16/ Gal. 1:4/ 2:20

C. Ca si tata al nostru ii place sa ne dea lucruri bune. Mat. 7:11

 

 II. Daruind inapoi lui Dumnezeu face mai usoara a darui altora.

                    “Zgarcit cu Dumnezeu/Zgarcit cu altii”

A.     Cand ii dam Lui glorie si lauda. Ioan 9:24

B.     Cand suntem datator voios. II Cor. 9:27

C.     Cand ii dam timp pentru rugaciune. FA 6:4/ I Cor. 7:5

 

III. Trairea unei vieti de adevarata daruire/darnicie.

A.     Fa primul pas si ofera-te mai intai pe tine insuti. II Cor. 8:5

B.     Da la altii ceeace Dumnezeu ne-a dat noua. Mat. 14:19

C.     Darnicia ajuta pe altii in nevoie. Luca 10:35

D.     Daruire in fata pericolului. FA 4:33

E.      Darnicia nu este uitata niciodata de Dumnezeu.

Marcu 9:41/ Marcu 12:41-44

 

Concluzie:

                                                    Daruind altora

                 

A.     Asa ne daruim inima pentru a-L iubi pe Dumnezeu.

B.     Asa ne daruim ochii pentru a-I privi frumusetea Sa.

C.     Asa ne daruim urechile pentru a asculta de vocea Sa.

D.     Asa ne daruim picioarele pentru a merge pe calea Sa.

E.      Asa ne daruim mintile pentru a ne gandi la El.

F.      Asa ne daruim vocile pentru a declara adevarul Sau.

G.     Asa ne daruim genunchii pentru a-I pleca inaintea Sa.

H.    Asa ne daruim vointa pentru a face voia Sa.

I.        Asa-I dam multumire pentru tot ce a facut.

J.        Asa-I dam trupurile noastre ca sa fie folosite pentru El.        

Conferinţă la Băile-Herculane

În 21.10.2010 la Biserica Baptistă din Băile-Herculane a avut loc o conferinţă dedicată studierii epistolei  Iuda.  Studiul a fost prezentat de pastorul Bill Smith din USA.

Ideea importantă a studiului a fost că trebuie să fim atenţi la infiltraţii din biserică pentru a nu le permite să producă pagube spirituale Trupului lui Cristos.
Consider că mesajul acestei epistole scurte este actual şi puternic şi am decis să postez materialul pentru toţi cei interesaţi de ceea ce Dumnezeu are de spus astăzi prin Cuvântul Lui.
Fie ca acest studiu să fie o binecuvantare pentru voi!

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 1

Introducerea lui Iuda

 

Text: Iuda 1

Introducere:

  1. Din v. 3 se pare că Iuda a scris pentru a da o explicaţie completă a planului de mântuire al lui Dumnezeu.
  2. Însă Duhul Sfânt al lui Dumnezeu l-a determinat pe Iuda să ia altă direcţie.
  3. Deja tânăra biserică se confrunta cu grave pericole din pricina trădătorilor din interiorul ei.
  4. Epistola lui Iuda este o serioasă avertizare pentru a pune în gardă poporul lui Dumnezeu.
  1. I.                   Iuda identificat. v.1

A.  Slujitor/rob al lui Isus Cristos.

  1. Rob aici ne dă idea unui rob înlănţuit.
  2. Sclav supus lui Cristos.
  3. În lanţuri voluntar pentru Cristos.
  4.  Fratele lui Iacov.
    1. Iacov ce s-a ridicat la o poziţie proeminentă în Ierusalim. Mulţi cred că el a fost păstorul Bisericii din Ierusalim.
    2. Iacav frate vitreg cu Cristos.
    3. Iuda (Nu trebue confundat cu Iuda iscarioteanul)

Notă: Deaceea concluzionăm că Iuda şi Iacov sunt fraţi şi totodată fraţi vitregi cu Isus.

Mat. 13:55/Marcu 6:3

  1. Iuda a fost un om deschis cu un spirit înfocat şi umplut cu zelul unui profet. Însă el a avut o inimă caldă şi iubitoare dovedită în 3 ocazii când a folosit termenul “preiubiţilor”. v.3, 17, 20.

Notă: Preiubiţi înseamnă dragi sau iubiţi mult. (Un termen afectiv) Iuda a iubit poporul lui Dumnezeu.

II. Cei cărora li se adresează sunt identificaţi. v.1

  1. Cei sfinţiţi (iubiţi).
  2. Cei ce au fost făcuţi sfinţi.
  3. Sfinţenia nu este produsul eului/omului.
  4. Sfinţenia este dată de Dumnezeu la momentul mântuirii.
    1. Cei păstraţi.
    2. Ţinuţi tari în Cristos Isus.
    3. Păstraţi în Cristos Isus.
    4. Vegheaţi cu grijă în Crist Isus.
      1. Cei chemaţi.
      2. Invitaţi.
      3. Desemnaţi/numiţi.

Notă: Mântuirea este prin invitaţia din partea Duhului Sfânt, la o întâlnire cu Dumnezeu. Rezultând în devenirea ca membru al familiei Sale. Primind iertarea păcatelor, scăparea de iad şi cadoul vieţii veşnice.

 

III. Scopul identificat.

  1. Această scrisoare/epistolă este una dintre cele mai solemne din Biblie.
  2. Din această scrisoare aflăm de subtilitatea cu care Satan invadează biserica.
  3. Iuda crede că biserica şi credincioşii trebuie să fie gata şi pregătiţi să-şi ia toate măsurile pentru a se proteja împotriva acestui fel de invadatori.

Concluzie:

  1. Au rămas prin toată istoria bisericii o nesfârşită listă de inamici.
  2. Inamicul cel mai evident este din afară.
  3. Cei mai periculoşi dintre toţi inamicii sunt cei din interior. Ei distrug ca şi un cancer nevăzut.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 2

Cu tot dinadinsul (silinţa/râvna)

Text: Iuda 3

 

Introducere:

  1. Râvna – Dorinţa de a face.
  2. Zel – Dorinţă nerăbdătoare.
  3. Lucrare serioasă – angajare serioasă, importantă.
  4. Inaintare – dificil de împiedicat.
  5. Grabă – viteză şi rapiditate.

Notă: Iuda a fost preocupat cu lucrarea serioasă de a avertiza poporul lui Dumnezeu.

I. Hărnicie cu privire la mântuirea de obşte.

A. Iuda a crezut că Salvarea a fost un mesaj de urgenţă. Trebuie transmisă cu viteză şi

grabă.

B. Iuda se referă la Savare ca fiind de obşte. Nu pentrucă ar fi ieftină, ci mai degrabă

pentrucă este disponibilă pentru toţi oamenii.

C. Domnul Isus a umblat cu hărnicie ducând Salvarea la toţi care ar primi-o.

  1. Aşa a fost cu Zacheu când Isus a mers în Ierihon cu tot diandinsul să ducă Salvarea.

Notă: Noi considerăm azi Salvarea/mântuirea o problem de categoria “cu tot

dinadinsul”?

II. “Cu tot dinadinsul” referitor la apostazie.

  1. Grija lui Iuda de a scrie despre mântuirea noastră de obşte a fost întreruptă de Duhul Sfânt.
  2. A existat o problem periculoasă ce avea nevoie de atenţie imediată.
  3. Invazia apostaziei era în curs de desfăşurare din interior.

III. “Cu tot dinadinsul” a fost o problem necesară.

  1. Astfel că Dumnezeu a schimbat direcţia scrierii lui Iuda din pricina acestei nevoi care a apărut.
  2. A fost necesar să fie transmis un mesaj de avertizare.
  3. Prea multe amvoane din zilele noastre au devenit timide şi nu mai tună/trâmbiţează avertizarea lui Dumnezeu.
  4. Vocea lui Dumnezeu este amortizată în timp ce laşii urcă în amvoane să vorbească cu indulgenţă şi pentru a nu spune nimic.

Concluzie: “Cu tot dinadinsul”

A. Pretinde o reîntoarcere la a ridica vocea neprihănirii.

B. Pretinde o reîntoarcere la a face să răsune avertizarea străjerilor lui Dumnezeu.

C. Pretinde râvnă la oamenii lui Dumnezeu pentru a avertiza cu înflăcărare.

A avertiza cu zel.

A avertiza cu îndrăzneală/promptitudine (penrtu a nu fi oprit).

A avertiza cu grabă/urgenţă.
Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 3

Să luptaţi pentru credinţa

Text: Iuda 3

Introducere:

  1. Acesta este un îndemn. (Recomandare sau sfat)
  2. Acesta este un îndemn personal. (să vă îndemn, pe voi)
  3. Acesta este un îndemn pentru fiecare credincios să se înroleze la datoria lui.

I. Subiectul aici este credinţa.

A. Nu doar o credinţă.

B. Nu doar orice credinţă.

C. Credinţa.

1. Convingerea.

2. Adevărul lui Dumnezeu.

3. Adevărul Evangheliei.

4. Credinţa şi siguranţa.

5. Întregul Adevăr.

II. Credinţa dată odată.

  1. Nu mai este nevoie să aştepţi după ea.
  2. Este incapabilă de îmbunătăţire/perfecţionare.
  3. Nici o altă credinţă nu va fi dată de Dumnezeu.
  4. Nu se va mai adăuga nimic.
  5. Ne-a fost dată, nu există prin propriile noastre gânduri.
  6. Dată de Dumnezeu şi nu descoperită de oameni.
  7. Doar are nevoie să fie dată mai departe.

III. Lupta pentru credinţă.

  1. Cu seriozitate – cu atenţie fermă.
  2. Luptă/susţinere.
  3. A apăra.
  4. A lupta şi a te preocupa pentru. I Tim. 6:12
    1. Fiţi tari – a păstra. I Cor. 16:13
    2. A lupta cu un suflet (engl. Împreună). Flp. 1:27
    3. A predica credinţa. Gal. 1:23
    4. Aceasta este ceeace Satan doreşte cel mai mult să distrugă.

Notă: Căi pentru sfinţi de a lupta pentru credinţă. Tit 1:9

  1. Respingând şi convingând pe adversari/împotrivitori.

Respingând – dovedind falsitatea.

Convingând – determinând mintea prin evidenţe.

Adversari/împotrivitori – Cei ce vorbesc împotrivă.

2. Rugându-ne pentru biruinţă.

3. Fiind un exemplu sfânt.

4. Mărturisind credinţa cu îndrăzneală în faţa oamenilor.

5. Suferind pentru adevăr.

Concluzie:

  1. Credinţa este întreaga bază a adevărului.
  2. Credinţa este o încredere permanentă. (dată credincioşilor)
  3. Credinţa este depozitul adevărului. (Depozitat în mâinile noastre)
  4. Credinţa este revelaţia lui Dumnezeu.
  5. Ce măreaţă este isprăvnicia credinţei noastre.
  6. Trebuie să ţinem credinţa intactă.
  7. Trebuie să protejăm credinţa împotriva corupţiei.
  8. Trebuie să transmitem şi altora credinţa.
  9. Trebuie să păstrăm credinţa pentru generaţiile viitoare.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 4

Atenţie la strecuraţi/infiltraţi

 

Text: Iuda 4

 

Introducere:

  1. Iuda spune că s-au strecurat unii între voi.
  2. Ei au venit pretinzând că sunt credincioşi.
  3. Ei au venit să înşele.
    1. Intrarea lor este premeditată.
    2. Istoria bisericii este plină de strecuraţi/infiltraţi.

I. Ei sunt descrişi ca fiind “unii” oameni.

A. Un anume fel de oameni cu intenţii rele.

B. Pretinzând că sunt învăţători ai adevărului. 2 Pt. 2:1

C. Oameni neevlavioşi. Acest termen este folosit de 6 ori în Iuda.

Înseamnă oameni răi – KJV

II. Intrarea lor este secretă.

  1. Inconştienţi (engl) – neobservaţi/nepercepuţi
  2. Ei învaţă ceva ce sună bine.
  3. Învăţătura lor este plină de inovaţii (noutate/plăcere)
    1. Strecuraţi înseamnă că ei au intrat singuri.
    2. Intrarea lor este un act secret. Ei şi-au mascat identitatea.
    3. Ei folosesc mijloace ipocrite.
    4. Ei îşi maschează scopul real.
    5. Ei amestecă adevărul sănătos cu erori distructive.

III. Strecuraţii lucrează înlăuntrul bisericii printre credincioşi.

  1. Pervertind harul lui Dumnezeu. (Desfrânare/lascivitate, înseamnă trăire fără limite şi libertate care nu este permisă)
  2. Tăgăduind pe singurul Dumnezeu.
  3. Biblia îi numeşte nebuni. Ps. 14:1
    1. Tăgăduind pe Domnul Isus Cristos.
    2. Ei îl refuză şi-l resping.
    3. Mai răi decât necredincioşii. I Tim. 5:8

Necredincios-cineva fără credinţa creştină, păgân.

Cineva care respinge inspiraţia Scripturilor.

Concluzie:

  1. Strecuraţii ajung în fiecare biserică.
  2. Ei arată bine.
  3. Ei sună bine.
  4. Ei acţionează/se comportă bine.
    1. Strecuraţii lucrează la toţi credincioşii.
    2. De la amvoane la bănci.
    3. Credincioşi care au umblat aproape de Domnul mulţi ani.
    4. Credincioşi care sunt tineri în Domnul.
      1. Nu numai că se strecoară în biserici ci şi în familiile credicioşilor.
      2. Prin cărţi şi reviste.
      3. Prin casete şi CD-uri.
      4. Prin TV şi radio.
        1. Prea des credincioşii nu sunt pregătiţi să se ocupe de aceşti strecuraţi.
        2. Credincioşii trebuie să fie întotdeauna echipaţi de luptă.
        3. Efes. 6:11 & 13
        4. Credincioşii trebuie să poarte întreaga armură.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 5

Judecata amintită

Text: Iuda 5-7

 

Introducere:

  1. Iuda spune că vrea să ne aducă aminte.
  2. Lecţii mari pot fi învăţate prin aducere aminte.

(Aduţi aminte de modul în care Dumnezeu s-a ocupat cu omul în trecut)

  1. Aici Iuda ne adduce aminte de 3 ocazii când necredinţa omului şi lipsa de sfinţenie au adus judecata lui Dumnezeu.

 

I. Judecata din pricina necredinţei. v. 5

A. O mare salvare/izbăvire. Ps. 81:6

B. Întâi, Domnul s-a ocupat de copii lui Israel cu îndurare.

“scoşi din Egipt”

C. Apoi judecata din pricina necredinţei.

1. N-au putut intra din pricina necredinţei.

2. Necredincioşii îşi abandonează mila şi îşi devin cei mai răi inamici.

3. Nu există o nebunie mai mare ca necredinţa.

 

II. Judecata din pricina răzvrătirii. v. 6

A. Îngerii care nu şi-au păstrat prima lor stare.

1. Depărtându-se de locuinţa lor din ceruri.

2. Depărtându-se de poziţia de supuşi faţă de Dumnezeu.

3. Ei nu au putut găsi fericire în slujire cu supunere.

B. Revolta lor a fost o necinstire a lui Dumnezeu.

1. Au plecat din prezenţa lui Dumnezeu.

2. Au părăsit locul gloriei lui Dumnezeu.

C. Pedeapsa lor vine de la Dumnezeu.

1. Pedeapsa prezentă. “puşi în lanţuri veşnice”

2. Pedeapsa viitoare. “pentru judecată”

I Cor. 6:2-3

3. Dumnezeu permite credincioşilor să asite la această judecată.

 

III. Judecată din pricina perversiunii. v. 7

  1. Judecata Sodomei, Gomorei şi a cetăţilor dimprejurul lor.
  2. Observaţi cum voinţa unui om va avea influienţa asupra celor din jurul lui. “Cetăţile dimprejurul lor”
    1. Fapte voluntare de păgânătate.
    2. “se dăduseră”.  Supunere faţă de păcat.
    3. “au poftit după trupul altuia (engl. trup străin)” relaţii nenaturale.
      1. Pedeapsa unui foc veşnic.
      2. Dumnezeu prin plaoe de foc a nimicit cetăţile.
      3. Dovedită prin natura vulcanică a solului care se află dedesuptul locului lor.
      4. Astfel ni se reaminteşte de severitatea judecăţii lor.
        1. Ne stau înainte ca o pildă/exemplu.
        2. Dumnezeu ne arată aici ura lui faţă de acest păcat.
        3. Dumnezeu ne avertizează că acest păcat va fi pedepsit.

Concluzie:

  1. Unii îşi aduc aminte de judecăţile din trecut şi astfel trăiesc în teamă evlavioasă faţă de Domnul.
  2. Acest fel de frică este sănătoasă şi bună. Ecl. 12:13
  3. Frica de Domnul este curată. Ps. 19:9
  4. Frica de Domnul este începutul înţelepciunii. Ps. 111:10
  5. Frica de Domnul este începutul cunoaşterii. Prov. 1:7
  6. Frica de Domnul aduce ură pentru rău. Prov. 8:13
  7. Frica de Domnul lungeşte zilele. Prov. 10:27
    1. Mulţi cu toate acestea când aud de judecata din trecut îl batjocoresc pe Dumnezeu şi râd de poporul Său.
    2. Ei au batjocorit şi pe Isus când i-a avertizat. Marcu 10:34
    3. Ei vor batjocori şi pe poporul lui Dumnezeu când va încerca să-I avertizeze.

Ps. 80:6
Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 6

Visători murdari (de vise murdare) (engl)

 

Text: Iuda 8-10

 

Introducere:

  1. Acei ce cauzează problem între credincioşi sunt numiţi “visători murdari” (engl).
  2. Ei sunt ca şi poporul Sodomei.

Caracterul lor se aseamănă cu cel al poporului Sodomei.

  1. Pedeapsa lor este la fel de sigură ca şi pedeapsa care a căzut asupra Sodomei.

 

    I. Visători murdari.

A. Persoane susţinând ca doctrine opinii care nu sunt mai adevărate decât un vis.

B. Ceeace ei cred şi răspândesc la alţii sunt numai roadele imaginaţiei şi capriciilor.

C. Ceeace ei învaţă fiind fals este ca visele murdare.

 

   II. Iuda enumeră păcateşle lor.

  1. Îşi pângăresc trupul.
  2. Astfel se aseamănă cu Sodomiţii.
  3. Păcatele trupului necinsteşte trupul.
    1. Resping autoritatea divină.
    2. Ei vorbesc împotriva lui Dumnezeu şi autorităţii Cuvântului lui Dumnezeu.
      1. Vorbesc de rău lucruri despre care nu ştiu nimic.
      2. Ei ponegresc chiar şi ceeace le protejează persoana şi proprietatea.
      3. Fac ceeace nici chiar îngerii nu pot face. 2 Pt. 2:10-12

 

III. Iuda face legătura între ei şi dobitoacele fără minte.

  1. Ca şi cum ar fi animale iraţionale (lipsă de raţiune şi înţelegere)

Rom 1:28 Minţi care sunt blestemate/stricate

(fără abilitatea de a raţiona)

  1. Ei vorbesc de autoritatea lucrurilor despre care nu ştiu nimic.

Prov. 18:13

  1. Ei se strică pe ei înşişi în cunoaştere senzuală.
  2. Dorinţele senzuale (Pofte)
  3. Ei se dedică la satisfacerea simţurilor.
  4. Ei se dedică la răsfăţarea acestor simţuri.
  5. Ei îşi pun fericirea supremă în plăcerile carnale.

Notă: Astfel ei înhalează otrava care îi strică şi în această viaţă şi în cea viitoare. Gal. 6:8

 

       Concluzie: Astfel se ajunge la o folosire greşită şi ruşinoasă a cunoaşterii şi vorbirii.

  1. Folosirea rea a vorbirii şi cunoştinţei sunt condamnate pentrucă ei vorbesc de lucruri ca “oameni naturali/fireşti” şi pe care nu le pot înţelege.
  2. Vorbirea lor îi strică şi-i îndepartă din ce în ce mai mult de Dumnezeu.
  3. Propria lor vorbire va mărturisi împotriva lor când se vor confrunta cu eternitatea.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 7

Calea cea rea

Text: Iuda 11

Introducere:

  1. Aici Iuda se referă la unele din cele mai întunecate pasaje din istoria Vechiului Testament.
  2. Iuda se referă la 3 direcţii diferite luate, care transformă calea greşită într-un mare necaz.
  3. Acestea sunt moduri rele de comportament care trebuie evitate de poporul lui Dumnezeu.
  4. Fiecare are judecata lui Dumnezeu asupra lor.

 I. Calea lui Cain.

A. Iuda se referă la aceşti strecuraţi care ademeneşte la amăgire, aici mergând pe Calea lui Cain.

B. Rebeli împotriva lui Dumnezeu

1. Îşi proiectează modul lor propriu de închinare.

2. Se răzvrătesc împotriva metodei lui Dumnezeu de închinare.

C. Se împotrivesc cu ură şi ucidere celor care ataşează învăţăturilor lui Dumnezeu.

Notă: Exemplu perfect a Căii lui Cain astăzi – Islam

  1. Ei doresc să se închine la un dumnezeu inventat.
  2. Ei se închină în proriul lor mod.
  3. Ei resping Cuvântul lui Dumnezeu.
  4. Ei urăsc şi ucid pe cei ce se închină adevăratului Dumnezeu.

II. Rătăcirea lui Balaam.

  1. Balaam a fost un profet fals.
    1. Profet. 2 Pt. 2: 15-16
    2. Prezicător. Vorbeşte mai degrabă prin putere demonică decât prin inspiraţie divină. Iosua 13:22
    3. A devenit o unealtă în mâna lui Satan.
      1. Iuda plasează aceşti înşelători în aceleaşi mâini.
      2. Balaam a devenit o piedică pentru Israel. Conducându-i în jos spre o cale lumească.
      3. Comportamentul lor a fost mânat de lăcomie.
        1. Ei s-au dedat întru totul la orice răutate, numai pentru o anume răsplată. Ca şi o persoană care merge în viteză la un cazinou pentru speranţă de câştig.

III. Răscoala lui Core.

  1. Răscoală pune înainte idea de trădare şi rebeliune.
  2. Trădare şi răzvrătire împotriva conducătorilor puşi de Dumnezeu.

Num. 16:1-3

  1. Vaiul grabnic al lui Dumnezeu a căzut asupra lui Core şi asupra acelora care l-au urmat. Num. 16: 31-35
    1. Dumnezeu a deschis gura pământului.
    2. Toţi cei care l-au urmat pe Core au fost înghiţiţi cu casele şi lucrurile lor.
    3. Focul lui Dumnezeu a mistuit 250 oameni care l-au provocat pe Domnul.

Concluzie:

  1. Căile nebune ale omului sunt ca şi drumul larg ce duce la distrugere. Mat. 7:13
  2. Căile nebune ale omului pot părea bune de mers dar duc la moarte.

Prov. 14:12/ Prov. 16:25

C.     Iuda avertizează poporul lui Dumnezeu să ţină departe de aceste căi.
Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 8

Pericole şi stânci ascunse

Text: Iuda 12-13

Introducere:

  1. Iuda la începutul epistolei foloseşte cuvinte blânde pentru a descrie simţămintele sale faţă de sfinţi. v. 1-2
  2. Iuda declară că sfinţii sunt păstraţi în Cristos. El vorbeşte de îndurare, pace şi dragoste înmulţite pentru ei. El le vorbeşte ca unor “preiubiţi”. v. 3
  3. Dar când vorbeşte despre invazia “strecuraţilor” limbajul lui devine unul dintre cele mai explozive şi înfocate din Cuvântul lui Dumnezeu.

      I. Stânci în sărbătorile voastre.

A. Evident, că în viaţa bisericii primare, credincioşii se bucurau de o părtăşie la masă                 duminica. Se numea sărbătoarea agape sau de dragoste.

B. Cei fără evlavie au influienţat aceste sărbători şi au dvenit orgii de beţie şi au adus ocară asupra bisericii.

  1. Amintiţi-vă de cuvântul aspru adresat de Pavel bisericii din Corint. 1 Cor. 11

C. Stânci, şi aici sunt stânci ascunse. Aceşti strecuraţi au fost ca nişte stâci sub ape care cauzau distrugerea, naufragierea vapoarelor.

II. Aceşti strecuraţi înşelători erau toţi pentru ei înşişi.

  1. Se ospătează.
  2. Ei nu îngrijeau de alţii ci numai de ei înşişi.
  3. Ca şi predicatorii de TV de azi care iau de la credincioşi şi apoi trăiesc într-un lux incredibil.
    1. Ei nu fac nimic pentru a fi de folos altora.
    2. Ei sunt ca nişte nori fără ploaie.
    3. Ei sunt ca nişte pomi fără roadă.
      1. Ei plutesc oriunde îi suflă vântul.
      2. Ei sunt aruncaţi de colo-colo de orice vând de învăţătură/doctrină.

 III. Acesti strecuraţi aruncă ruşinea lor asupra poporului lui Dumnezeu.

  1. Valuri infuriate, spumegânde, ce aruncă ruşine asupra Bisericii şi asupra poporului lui Dumnezeu.
  2. Stele rătăcitoare.
  3. Nu fixe sau stabile. Nu îndeplinesc nici un scop prin care să fie o binecuvântare pentru alţii.
  4. Stele rătăcitoare, strălucitoare, care atrag atenţia, dar nu durează, dispărând în întunerec.

Concluzie: Iuda avertizează poporul lui Dumnezeu!

  1. Să păzească poporul lui Dumnezeu pentru a nu fi înşelat de cei fără evlavie şi necredincioşi.
  2. Să păzească poporul lui Dumnezeu de la a nu fi prinşi în modurile atractive ale invadatorilor falşi.
  3. Să fie alertaţi cu privire la stâncile ascunse aşa ca să nu sfârşească în naufragiu.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 9

Profeţia lui Enoh

Text: Iuda 14-16

Introducere:

  1. Înşelătorii de care vorbeşte Iuda sunt însemnaţi pentru judecată.
  2. Iuda sub inspiraţia Duhului Sfânt scrie cuvinte inflamabile demascând pe înşelători.  
  3. Inclusă în aceste cuvinte puternice ale lui Iuda este şi referirea la profeţia lui Enoh. (Enoh înseamnă dedicat)

I. Autorul acestei profeţii.

A. Făcută de Enoh, al şaptelea de la Adam. Gen. 5

B. Este general acceptat faptul că Enoh a scris o carte.

 In această carte el a profeţit reîntoarcerea lui Crist.

C. În timp ce cartea lui Enoh nu este parte din scriptura inspirată, Iuda sub inspiraţia Duhului Sfânt  inspiration include profeţia lui Enoh în epistola lui.

   II. Timpul acestei profeţii.

  1. Enoh a fost bunicul lui Noe.
  2. Enoh a văzut marea răutate în dezvoltarea ei.
  3. Enoh a ştiut că omul nu va scăpa cu asftel de rele. El a ştiut că Dumnezeu va veni şi se va ocupa de o astfel de răutate şi va aduce judecata peste cei răi.
  4. Profeţia lui Enoh declară venirea Domnului cu o mulţime de sfinţi.
  5. El priveşte dincolo de toate evenimentele care se vor întâmpla şi vorbeşte direct de revenirea Domnului.
  6. Fără îndoială că profeţia lui a fost una din cele mai vechi dacă nu chiar prima dată prin oameni.

III. Motivul pentru această reîntoarcere a Domnului este clar afirmată.

  1. Să execute judecata.
  2. Cât de mult timp a fost Dumnezeu milostiv faţă de rasa umană, întârziind veirea sa pentru judecată.
  3. Dar omul va face o gravă greşeală de a presupune că îndelunga răbdare a lui Dumnezeu va fi fără sfârşit.
    1. Chiar de la început Dumnezeu a pus în inima omului ca şi în Enoh, că ziua în care se va ocupa de răutate va veni.
    2. Există două zone în care se va face judecata Sa.
    3. Va judeca pe cei fără evlavie pentru toate faptelel lor rele.
    4. Va judeca pe cei care vor vorbi împotriva Domnului. Aici se include toate cuvintele pe care le-au spus cei răi pentru a duce în eroare poporul lui Dumnezeu.

     Concluzie:

  1. În toată istoria Dumnezeu a dat multe profeţii cu privire la venirea judecăţii Sale.
  2. Toate aceste profeţii au fost primate cu batjocoră şi au fost ridiculizate de oamenii neevlavioşi şi răi.
  3. Însă certitudinea reîntoarcerii Domnului este garantată, de vreme ce Dumnezeu nu se lasă batjocorit. Gal. 6:7

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 10

Semne de identificare a invadatorilor neevlavioşi

Text: Iuda 16

 

Introducere:

  1. Întotdeauna există semne de caracter care identifică ceeace este o persoană.
  2. Modul în care vorbesc, locurile unde merg, hainele pe care le îmbracă, lucrurile pe care le fac.
  3. După roadele lor îi veţi cunoaşte. Mat. 12:32

Mat. 7:17-19

  1. Prin cuvintele pe care le rostesc ei expiră un miros rău care se ridică la nările lui Dumnezeu ca un miros groaznic.
  2. Ei otrăvesc trupul credincioşilor dacă nu sunt identificaţi şi înlăturaţi.

                                         Semnele celui fără evlavie

I. Murmură şi se plânge.

A. Murmură –

1. Ei vorbesc în întunerec şi în şoaptă.

B. Se vaietă – nemulţumit.

1. Cel ce găseşte de vină.

C. Acest semn dovedeşte despre ei următoarele:

1. Ei au practicat necredinţa şi neîncrederea în Domnul.

2. Ei au fost nemulţumitori.

3. Viaţa lor este plină de anxietate şi nelinişte. Ex. 17:3

 

II. Umblă/trăiesc după propriile lor pofte.

  1. Ei erau indulgenţi cu păcatele lor.
  2. Decizie deliberată (umblă/trăiesc). Ei şi-au hotărât propria lor direcţie.
  3. Ei se hrănesc cu roadele poftelor produse în propriile lor inimi. Mat. 15:18-20

 

III. Gura le este plină de vorbe trufaşe.

  1. Cei mai doritori de a se mândri sunt cei care au meritele cele mai puţine.
  2. Ei sunt dedaţi la exagerări orgolioase şi lăudăroase.

Ei se îmbracă cu caracterul Anti-Cristului care vine. Apoc 13:5.

  1. Este nebunie să ne lăudăm pe noi înşine. Prov. 27:2

 

IV. Slăvesc pe oameni pentru câştig.

  1. Ei sunt linguşitori.
  2. Cineva care laudă pe altcineva pentru câştig.
  3. Cine te laudă, o face pentrucă doreşte ceva de la tine.

Concluzie:

  1. Învaţă să recunoşti semnele. Rom. 16:17
  2. Semnele înseamnă:.
  3. Să-i iei la ochit.
  4. Să iei seama.
  5. Să fii alert şi în gardă.
    1. Evită-i/ocoleşte-i
    2. Practică separarea de ei.
    3. Depărtează-te de persoana lor.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 11

Cuvinte de ţinut minte

          Text: Iuda 17-19

Introducere:

  1. In versetele 10-16 Iuda foloseşte cuvinte de condamnare pentru a descrie invadarea strecuraţilor.
  2. Oricum în v. 17 el foloseşte cuvinte delicate către poporul lui Dumnezeu, dându-le sfaturi şi recomandări înţelepte.
  3. Iuda realizează importanţa lor amintindu-le nişte lucruri foarte critice.

 

I. Aduceţi-vă aminte cuvintele.

A. Omul are nevoie să-şi aducă aminte cuvintele lui Dumnezeu.

1. Cuvintele sunt curate. Ps. 12:6

2. Ni se porunceşte să ascultăm. Ps. 78:1

B. Copii au nevoie să-şi aducă aminte de cuvintele părinţilor lor.

1. Primeşte cuvintele mele. Prov. 2:1

2. Învăţăturile tatălui tău. Prov. 1:8

3. Învăţătura mamei tale. Prov. 6:20

C. Aduceţi-vă aminte de puternicele cuvinte ale Scripturii.

1. Ele sunt dulci. Ps. 119:103

2. Dau lumină. Ps. 119:130

3. Sunt eterne. Mat. 24:35

4. Ele sunt curate/sănătoase. 2 Tim. 1:13

5. Ele sunt credinciose şi adevărate. Apoc. 21:5

 

II. Aduceţi-vă aminte cuvintele care vor ajuta la salvarea poporului lui Dumnezeu de aceşti pretendenţi.

  1. Cuvinte pe care ei deja le-au auzit de la Apostoli.
  2. Cuvintele Apostolilor au fost primite de ei de la Domnul. Aceasta pune cuvintele pe care ei le vorbesc la un nivel foarte înalt de importanţă.
  3. Exemple de cuvinte de avertizare spuse de Apostoli.
  4. Pavel. FA 20:29/ 2 Tim. 3:2
  5. Ioan. 1 Ioan 2:18
  6. Petru. 2 Pt. 3:2-3

 

      III. Adu-ţi aminte despre cine sunt avertizările.

  1. Batjocoritori.
    1. Ei umblă inspiraţi de pofte.
    2. Batjocora – un semn de corupţie avansată.
    3. Despărţiţi-vă de ei. Ei cauzează dezbinare.
    4. Senzual. Ei aduc lumificare în mijlocul poporului lui Dumnezeu.
    5. Viaţa lor este absent de Duhul lui Dumnezeu. Rom. 8:9

            Concluzie:

  1. Dumnezeu ne-a dat deja toate cuvintele necesare pentru a avea victorie asupra tuturor intruşilor falşi.
    1. Noi nu avem nevoie să căutăm alte arme noi.
    2. Noi nu avem nevoie să căutăm alte arme secrete.
    3. Noi nu avem nevoie să inventăm prin metodele noastre nişte arme omeneşti.
    4. Doar foloseşte sabia Cuvântului lui Dumnezeu. Evrei 4:12
    5. Este responsabilitatea noastră să punem aceste cuvinte constant în minte.
    6. Neglijarea acestor cuvinte poate aduce uşor victoria satanic asupra credincioşilor. Lăsându-I în ruină cu mărturia şi influienţa lor pentru Cristos.

Globe, Inc.                                                                   “W. L. “Preacher” Smith

Lecţia 12

Lucrare de făcut

Text: Iuda 20-25

Introducere:

  1. Noi nu trebuie să ne codim/sustragem de la datoria noastră creştină din frică de aceşti inamici.
  2. Noi nu trebuie să ne ascundem sau să ne retragem în izolare.
  3. Iuda ne provoacă să fim ocupaţi cu ceeace creştinii ar trebui să facă în faţa acestor pericole şi rele.

           

I. Păstraţi temelia tare. Ps. 11:3

A. Zidiţi-vă “pe” credinţa voastră.

1. Aceasta este adresată sfinţilor nu păcătoşilor.

B. Creşteţi în Har, creşteţi în Cristos, unind cu credinţa… I Pt. 1:5-7

C. Producând roadele Duhului. Gal. 5:22-23

 

II. Păstraţi contactul cu Dumnezeu.

  1. Rugăciune prin Duhul regulată şi cu credincioşie. v. 20
  2. Există ajutor pentru noi când noi nu ştim cum sau pentruce să ne rugăm. Rom. 8:26
  3. Rugăciunea este o unealtă puternică de folosit pentru zidirea vieţii noastre spirituale. Nici un credincios nu se poate aştepta să aibă success în proiectul de zidire fără rugăciune.

 

III. Păstraţi-vă în dragostea lui Dumnezeu.

  1. Vorbeşte de dragostea lui Dumnezeu faţă de noi.
  2. Este porunca lui Cristos. Ioan 15:9
  3. Continuă să faci ce face ca dragostea lui Dumnezeu să curgă în viaţa ta. 1 Ioan 4:16
  4. Nu face nimic din ce nu-I place Domnului.
    1. A locui în dragostea lui Dumnezeu înseamnă păstrare/ocrotire pentru credincioşi în mijlocul ereziilor.
    2. Echipează-te cu platoşa dragostei pentru a fi ocrotit împotriva seducţiei. I Tes. 5:8

           

IV. Păstrează o compasiune sfântă. v. 22-23

  1. Compasiunea şi ajutorul trebuie extinse la fraţii de credinţă care se află/frământă sub atacul celui Rău.
  2. Mai trebuie păstrată ceva compasiune şi pentru a fi plouată peste cei pierduţi în păcat, fără Cristos.
  3. Câştigarea de suflete păstrează compasiunea noastră spre păcătoşi şi mai puţin spre noi înşine.

Conclusion: “sporiţi totdeauna în lucrul Domnului” I Cor. 15:58

  1. sporind în lucrul Domnului.
  2. A spori înseamnă a fi mai bun, a te depăşi, a excela.
    1. sporind în păstrarea temeliei tari.
    2. Lărgirea credinţei tale.
      1. sporind în rugăciune…legătura cu Dumnezeu.
      2. sporind în dragostea lui Dumnezeu. Deut. 6:5/ Mat. 22:37
      3. sporind în compasiune pentru păcătoşi.
      4. sporind în a da slavă lui Dumnezeu! v. 24-25

Notă: strecuraţii/infiltraţii lui Satan vor avea mari dificultăţi în a-I învinge pe credincioşii ocupaţi!

Comments on: "Evenimente" (1)

  1. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor de etichete

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

“Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

trecând prin anotimpuri

cu aproape tot ce-mi place...

Marius Cruceru

...fără cravată

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Iulia Motoc

Not only must Justice be done; it must also be seen to be done

Revista Creştinul Azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din Romania

orthonews.ro

Proclamarea victoriei lui Iisus

CRISTI DANILEŢ - judecător

despre sistemul juridic şi magistrati

Pastor Ciprian Barsan

...din inima pentru tine

Penticostalismul AZI

Trezire și reformă în România

Răscumpărarea memoriei

Cultul Penticostal în comunism

ECHILIBRU

Just another WordPress.com weblog

Ziarul Gandul

Proclamarea victoriei lui Iisus

%d blogeri au apreciat asta: