Proclamarea victoriei lui Iisus


In anul acesta in cadrul Cultului Crestin Baptist din Romania vor avea loc alegeri pentru funcția de presedinte.

Diferit de organizatia de care eu aparțin (CCPR), aici cei trei candidați au ales sa sa prezinte si sa schițeze in linii mari viziunea pe care o au pentru gruparea pe care doresc sa o conducă.

Apreciez gestul lor si cred ca este un pas inainte pentru organizatia din care fac parte.

Redau in continuare prezentările lor așa cum sunt publicate in revista „Creștinul Azi”. (http://revistacrestinulazi.ro/2015/05/prezentarea-candidatilor-la-functia-de-presedinte-al-uniunii-baptiste-din-romania-viorel-iuga/)

Pastor Viorel Iuga

Om obişnuit, chemare specială!

Sunt un om obişnuit, am 53 de ani, sunt căsătorit din 1989 cu Didina Eugenia şi suntem binecuvântaţi cu doi copii credincioşi: Cristian şi Teodora Harina. Îmi place să fiu cunoscut ca un copil al Domnului, iertat prin har, şi un slujitor dependent de har, care doreşte din inimă să împlinească voia Stăpânului. Ca om, nu am nimic excepţional. Nu am fost niciodată foarte deştept şi nici nu mă pot lăuda cu daruri deosebite. Prin bunătatea Domnului, am primit o chemare specială şi vreau să mi-o împlinesc cu credincioşie şi competenţă. Ca mulţi alţi privilegiaţi, m-am născut într-o familie de credincioşi baptişti autentici şi am crescut într-o biserică mică, dar sănătoasă. Mi-am dăruit inima şi viaţa lui Dumnezeu la 14 ani şi m-am botezat la 17 ani. De atunci, în limita posibilităţilor, cu urcuşuri şi coborâşuri, am încercat să Îl slujesc pe Domnul şi să îi slujesc pe fraţi cât mai bine. Răspunzând pozitiv chemării Domnului, am urmat cursurile Seminarului Teologic din Bucureşti pe care l-am absolvit în 1988. După 1990, mi-am continuat studiile teologice în ţară şi în străinătate, obţinând în 1996 doctoratul în teologie la R.T.S. Orlando, Florida. Din februarie 1987, slujesc în „Biserica Creştină Baptistă Speranţa” din Arad, iar prin deciziile fraţilor am slujit şi în anumite compartimente ale Comunităţii Creştine Baptiste Arad şi ale Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste. Dumnezeu a decis să mă folosească şi în domeniul mesajului scris. Cu ajutorul şi călăuzirea Lui, am reuşit să public peste 90 de cărţi şi broşuri pe tema familiei, tineretului, bisericii etc. În ultimii 18 ani, am investit mult în educarea familiştilor în Cuvânt şi în pregătirea tinerilor pentru viaţa de familie. În sensul acesta, am organizat conferinţe, am predicat în biserici, am conferenţiat în şcoli şi în universităţi din ţară şi din străinătate, am înregistrat materiale audio, video, am participat la diferite emisiuni TV etc. Lista realizărilor este destul de mare, dar reafirm că fiecare lucru bun pe care l-am făcut a fost rezultatul îndurării lui Dumnezeu. În conjunctura prezentă, când am fost solicitat să candidez la slujba de preşedinte al Cultului Baptist, am decis să mă reaşez la dispoziţia Domnului şi a fraţilor. Dacă Domnul va decide prin fraţii delegaţi la Congres să primesc slujba aceasta, îmi doresc din inimă să contribui la schimbările pozitive necesare în bisericile din Uniunea Baptistă. (Felul în care doresc să o fac, a fost transmis păstorilor prin emailuri) Sunt ferm convins că imaginea noastră trebuie îmbunătăţită şi aceasta se poate face doar atunci când fiecare baptist este dispus să îşi revizuiască şi să îşi sfinţească viaţa. Dacă vrem ca oamenii să se întoarcă mai mult spre Domnul, noi, baptiştii, trebuie să ne întoarcem mai mult înspre Domnul, înspre fraţii noştri şi înspre lumea pierdută. Felul în care înţelegem Scriptura, felul în care relaţionăm pe orizontală şi pe verticală nu sunt „citite” doar din Mărturisirea noastră de credinţă. Oamenii ne „citesc” viaţa de zi cu zi. Fiecare baptist este o mărturie. Caracterul nostru, acţiunile noastre, corectitudinea, dragostea, punctualitatea, sensibilitatea, onestitatea, mila, tot ceea ce facem sau nu, vorbesc despre ceea ce suntem. Convins că întoarcerea lumii înspre Dumnezeu depinde în mare măsură de trăirea şi de slujirea bisericilor, convins că viaţa şi slujirea bisericilor depinde în mare măsură de viaţa şi slujirea păstorilor şi a lucrătorilor, candidez la slujirea ca președinte cu dorinţa sinceră şi intensă de a-mi sluji în primul rând fraţii, slujitorii lui Dumnezeu care poartă jugul slujirii. Mă rog (dacă Domnul va decide) să fiu un preşedinte păstor, folosit pentru înviorarea şi însufleţirea multor colegi de slujire! Lucrând ÎMPREUNĂ în dragoste şi în adevăr, colaborând strâns cu Executivul, cu Consiliul Uniunii, cu fraţii din conducerea comunităţilor şi cu toţi colegii care doresc să se implice, cred că se pot face lucruri mari şi frumoase. Rugămintea mea fierbinte, pentru toţi fraţii şi surorile care citesc aceste rânduri este următoarea: „trăiţi mereu şi pretutindeni aşa cum ne cere Salvatorul şi Domnul nostru!” Generaţia în care trăim are nevoie stringentă de o Evanghelie rostită cu claritate, dar şi vizibilă, palpabilă. Să folosim Cuvântul Domnului şi puterea Duhului Sfânt pentru a trăi cum trebuie şi a face ce ni se cere. Dumnezeu ne-a dat harul să trăim într-o generaţie cu mari provocări, dar şi cu multe posibilităţi. Să le folosim înţelept, pentru gloria Domnului nostru şi pentru extinderea Împărăţiei cerurilor. În final, indiferent dacă voi fi sau nu ales, revin şi vă invit insistent, pe toţi cititorii, să fim creştini buni, soţi buni, soţii bune, părinţi buni, bunici buni. Să cerem putere de sus şi să ne comportăm frumos cu vecinii, cu oamenii din cartier, cu cei de pe stradă şi cu cei din parc. Să fim cetăţeni buni, să ne comportăm exemplar la locul de muncă şi să vorbim frumos cu toţi oamenii. Dacă vom fi ce trebuie, Domnul Se va bucura şi ne va răsplăti. El va decide ce primim aici şi ce ni se rezervă în veşnicie. Să ne rugăm dar ca voia Domnului să se facă în viaţa noastră, în casele noastre, în bisericile noastre şi în Cultul nostru. Dacă vom trăi frumos şi vom vorbi adevărurile divine, ne vom ajuta preşedinţii, păstorii şi semenii, dar mai mult ca orice, Îi vom produce multă bucurie Mântuitorului, Păstorului şi Stăpânului nostru drag. La urma urmelor, aceasta trebuie să fie raţiunea existenţei noastre şi a trăirii zilnice. Un dependent zilnic de călăuzirea, de mila, de înţelepciunea şi de puterea lui Dumnezeu.

Pastor Daniel Maris

Pastorul Daniel Marius Mariș s-a născut la data de 30 noiembrie 1967, în orașul Curtici, județul Arad, într-o familie de credincioși baptiști. În anul 1984 l-a mărturisit public pe Domnul Isus Hristos ca Mântuitor personal și în luna iunie a aceluiași an, a fost botezat în Biserica Baptistă din Curtici de pastorul Traian Grec. După doi ani de studenție petrecuți la Politehnica din Timișoara, simțind chemarea Domnului în lucrarea pentru Împărăția sa, în anul 1989 renunță la facultate și dă examen de admitere la Seminarul Teologic Baptist din București, unde este admis. După absolvire, în 1993, este ales ca pastor al Bisericii Creștine Baptiste Golgota, alături de pastorii Liviu Țiplea și Ioachim Țunea, fiind mai apoi ordinat în slujba de pastor, la data de 19 septembrie 1993. Concomitent cu activitatea din biserică, își începe și cariera universitară. Între anii 1996-1999 urmează cursuri postuniversitare în cadrul programului de Master în Teologie la Regent’s Park College din Universitatea Oxford, obținând titlul de Master în Teologie în anul 2000. În anul 2007 îsi ia doctoratul în teologie la Universitatea din București. În toată această perioadă este cadru didactic la Institutul Teologic Baptist din București și la Facultatea de Teologie Baptistă din cadrul Universității București, ca preparator, apoi ca asistent, lector și conferențiar universitar. Între anii 2004-2011 a ocupat funcția de secretar știintific la Facultatea de Teologie Baptistă din cadrul Universității din București. În ianuarie 2012 este confirmat în funcția de rector al Institutului Teologic Baptist din București, în urma alegerilor din cadrul Institutului. Din anul 1999 și până în prezent a reprezentat Comunitatatea Baptistă București în Consiliul de conducere al Cultului Creștin Baptist din România, îndeplinind funcția de președinte al Comunității Baptiste București în perioada 2002-2011 și de vice președinte al Comunității Baptiste București, în perioadele 1999-2002, respectiv 2011-2015. Din anul 1993, este căsătorit cu Daniela Cosmina, din biserica din Alba Iulia. De profesie medic, ea îi este ajutorul potrivit în lucrarea pastorală. Dumnezeu a binecuvantat familia lor în anul 1995 cu un fiu, Andrei Samuel, și în anul 2005 cu o fiică, Naomi Beatrice. Împreună cu soția, este implicat în lucrarea cu familiile tinere din biserică și susține conferințe creștine despre viața de familie în bisericile baptiste din țară și din diaspora. Viziunea sa despre slujirea în cadrul Uniunii Bisericilor Creștine Baptiste din România se focalizează pe Revitalizarea bisericilor baptiste, care să aibă ca rezultat biserici pline de viață și cu impact maxim asupra comunităților în care se află. O biserică plină de viață experimentează o renaștere a spiritului de închinare autentică. O biserică plină de viață este acea adunare de credincioși care sărbătorește prin închinare prezența Domnului Isus în mijlocul ei, în contextul unei lumi zgomotoase și amenințată de autodistrugere. Este vorba de acea închinare care lasă loc experienței personale și spontaneității în mijlocul unor ritualuri fixe. O biserică plină de viață urmărește o renaștere a spiritului de proclamare a Evangheliei. Confruntați cu o societate tehnologizată și informatizată, ne întrebăm cum ar trebui să ne raportăm noi, creștinii, la o astfel de societate. Trăim într-o vreme în care mass media devine tot mai clar o arenă pentru miturile și valorile culturii moderne, dar și “creatorul” imaginii despre lumea în care trăim. Această imagine are un caracter secular și comercial. Ea se transmite printr-un limbaj universal în întreaga lume. Cum ar trebui sa ne raportăm noi, creștinii, la acest fenomen global? Ce fel de Biserică este relevantă într-o astfel de societate? Se pare că cel mai nimerit răspuns este cel pe care l-a dat unul din teologii contemporani: “Lăsați biserica să fie biserică în lumea de azi și nu un muzeu sau o închisoare pentru lucrările mărețe ale lui Dumnezeu din trecut.” Dacă biserica nu poate comunica în limba și cultura generației de azi, ea riscă să piardă contactul cu lumea din jur. Printr-o renaștere a spiritului de proclamare a Evangheliei, ascultătorii ar trebui să fie transpuși în minunata lume a Scripturii, iar principiile Scripturii să fie aplicate la viața lor cotidiană. O biserică plină de viață oferă spațiu ucenicizării și misiunii. Am putea spune că fără ucenicizare și misiune ne pierdem capacitatea de a face credința vizibilă în lume, în societate, în cultură. Astfel, biserica funcționează ca o familie, în care dragostea creștină este exprimată în grupuri mici – grupuri de studiu biblic, de părtășie, de rugăciune, de misiune. Totuși, suntem nevoiți să recunoaștem, cu toată smerenia, că o astfel de biserică plină de viață, pe care ne-o dorim cu toții, apare doar ca rezultat al reînnoirii sub influența Duhului Sfânt. Scopul primordial al acestei reînnoiri este să facă din noi, poporul sfânt al lui Dumnezeu, un trup viu al Domnului Isus Hristos în această lume.

Pastor Ionel Tutac

Am văzut lumina zilei în data de 20 septembrie 1967 în localitatea Coșteiul de Sus, județul Timiș, în familia păstorului Laurențiu Tuțac. De la tatăl meu, care a slujit 17 biserici în timpul regimului comunist, am învățat respectul față de Sfânta Scriptură, iar de la mama mea, Magdalena, am învățat dragostea față de Casa Domnului. După absolvirea Institutului Teologic Baptist din București, în anul 1993, am fost ales păstor al Bisericii Creștine Baptiste „Harul” din Lugoj, fiind ordinat în data de 26 septembrie 1993. De atunci slujesc cu mult drag și bucurie această Biserică, alături de fratele David Nicola. După terminarea studiilor teologice am mai urmat cursurile de Jurnalistică-Sociologie ale Institutului Tibiscus din Timișoara, un curs post-universitar de management în cadrul Institutului Politehnic din Timișoara și cursuri de masterat și doctorat la Covington Theological Seminary. Sunt căsătorit din anul 1991 cu Maria și Dumnezeu ne-a binecuvântat cu doi copii: Miriam (1994), în prezent studentă, și Bogdan (1996), elev în clasa a XII-a. Ambii copii sunt botezați din anul 2010 și sunt implicați în lucrarea Domnului ca învățători de copii la Școala Duminicală. Slujirea ca păstor Alături de fratele David Nicola, dar și în echipă cu frații Teodor Turcu, Gigel Olariu și Teofil Ciortuz, am slujit Biserica „Harul”, dar și bisericile din jurul municipiului Lugoj. În acești 22 de ani de slujire am ținut peste 3000 de predici, am botezat sute de oameni și am plantat și construit mai multe biserici. Biserica din Lugoj avea 631 de membri în 1993, iar astăzi numără 1130. Este o Biserică misionară ce s-a implicat în deschiderea de noi comunități creștine în: Paniova, Ghizela, Secaș, Hezeriș, Boldur, Lugojel, Teș, Darova, Ohaba Forgaci, Măguri, Honorici. Suntem implicați în lucrarea misionară din județul Mehedinți, în localitățile Nicolae Bălcescu și Bucura, dar și în Serbia în Vladimirovăț și Satu Nou. Cu ajutorul lui Dumnezeu și cu sprijinul unor parteneri din SUA și Germania am construit, pe ruinele unei școli evreiești, o școală creștină. Astăzi Școala „Harul” are aproape 300 de elevi, peste 70% dintre ei provenind din familii ortodoxe, catolice sau chiar musulmane. Slujirea în cadrul Cultului Prin harul lui Dumnezeu, am avut ocazia ca în ultimii 16 ani să fiu ales și în diferite slujiri în cadrul Comunității Timișoara și în cadrul Uniunii Baptiste. Mi-am început slujirea ca secretar al Comunității (1999-2003), alături de fratele Ilie Tinco, care era președinte, iar apoi, timp de 12 ani (2003-2015) am slujit ca președinte. Dumnezeu ne-a dat harul, în Comunitatea Timișoara, să vedem în acești ani noi lucrători angrenați pe ogorul Evangheliei, să putem deschide noi biserici și puncte de misiune, să putem organiza cel mai mare eveniment evanghelistic din istoria României, „Festivalul Speranței” cu Franklin Graham (2008) pe stadionul Dan Păltinișanu din Timișoara sau să putem găzdui importante evenimente ale Uniunii Baptiste, în Timișoara și Lugoj. Am editat timp de 20 de ani (1993-2013) revista Comunității, „Harul”, și am sprijinit apariția revistei „Maria”. Am înțeles apoi importanța utilizării tehnologiei și a prezenței baptiste în mediul on-line și am dezvoltat site-ul Comunității, http://www.baptist-tm.ro Am auzit și strigătul fraților români din Serbia, iar din anul 2003 am început un parteneriat cu bisericile românești din această țară. În anul 2003 am fost ales secretar general adjunct al Uniunii Baptiste, iar din 2007 frățietatea mi-a încredințat onoranta slujire de secretar general. O mare bucurie a fost pentru mine obținerea unui timp de emisie de 22 ore la Radio Vocea Evangheliei Timișoara (timp de 16 ani postul emitea doar 2 ore/zi) și obținerea unei licențe radio pentru Moldova Nouă. În calitate de secretar general am fost și președinte al Casei de Pensii. Împreună cu comitetul CPA și cu angajații am reușit nu doar să protejăm fondurile, ci și să le triplăm în acești 8 ani. Pensiile au crescut în această perioadă în mod considerabil, iar facilitățile acordate de Casa noastră de Pensii sunt deosebite pentru toți cei care au trudit din greu înaintea noastră. Slujirea în societate Deși inițial am ezitat să candidez la președinția Uniunii, în urma votului Comunității Timișoara și a numeroaselor discuții și telefoane mi-am reconsiderat poziția, motiv pentru care vreau să stau la dispoziția frățietății. Este decizia delegaților la Congres dacă mă vor vota sau nu, dar indiferent de rezultatul votului, eu doresc să continui să slujesc cu hărnicie și credincioșie biserica locală și mișcarea baptistă din România. Versetul pe care l-am rostit în ziua ordinării mele ca păstor, vreau să-l aștern pe hârtie și în acest material de prezentare: „Si eu voi cheltui prea bucuros din ale mele și mă voi cheltui în totul și pe mine însumi pentru sufletele voastre” (2 Corinteni 12:15).

 

Lasă un răspuns

Nor de etichete

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

“Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

trecând prin anotimpuri

cu aproape tot ce-mi place...

Marius Cruceru

...fără cravată

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Iulia Motoc

Not only must Justice be done; it must also be seen to be done

Revista Creştinul Azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din Romania

orthonews.ro

Proclamarea victoriei lui Iisus

CRISTI DANILEŢ - judecător

despre sistemul juridic şi magistrati

Pastor Ciprian Barsan

...din inima pentru tine

Penticostalismul AZI

Trezire și reformă în România

Răscumpărarea memoriei

Cultul Penticostal în comunism

ECHILIBRU

Just another WordPress.com weblog

Ziarul Gandul

Proclamarea victoriei lui Iisus

