Proclamarea victoriei lui Iisus


Am citit astăzi într-o postare a profesorului Conţac de la ITP un răspuns (http://vaisamar.wordpress.com/2014/02/02/despre-ironiile-fata-de-tinerii-romani-care-se-roaga/) pe care acesta l-a dat unor critici ai unor tineri care se roagă (http://adevarul.ro/cultura/spiritualitate/dumnezeu-nu-vrea-prosti-1_52eb9e34c7b855ff56f5c4ba/index.html). Până aici să zicem că toate sunt bune.
Însă în răspunsul său profesorul Conţac prezintă foarte pe scurt propria sa viziune asupra închinării într-o biserică locală dacă prin absurd el ar fi pastorul acelei biserici.
Iată ce scrie acesta: Fiindcă sunt mai contemplativ de felul meu, nu sunt adeptul acelui stil de rugăciune. De fapt, dacă, presupunând prin absurd, aș fi pastor într-o biserică, mai mult ca sigur l-aș evita. În locul lui, aș crea niște forme religioase atât de respectabile, încât probabil în biserica mea oamenii și-ar da duhul căscând de atâta respectabilitate plicticoasă. Aici nu mai pot spune că toate sunt bune. Iată şi de ce:
1. perspectivă eronată asupra bisericii locale- biserica mea; poate oare vreun pastor sănătos la mansardă să pretindă că biserica este a lui?
2. scopul închinării în această biserică a lui ar fi ca participanţii la închinare să-şi dea duhul prin căscare : adică să ajungă cu fiecare participare la slujbele îmbibate de formele religioase create de acesta la o stare nici de trezire şi nici de somn ci la un chin liturgic;
3. motivul – toate făcute desigur în numele respectabilităţii religioase.
Îmi permit sa-i pun public profesorului Conţac cîteva întrebări:
1. Din care izvor de învăţătură s-a născut această viziune asupra închinării pentru o biserică locală?
2. Are vreun plan de promovare a acestei viziuni printre cei pe care-i are spre educare?
3. Crede că această viziune asupra închinării trebuie promovată în bisericile locale aparţinătoare CCPR?
4. În ce calitate a scris acest răspuns?
5. A fost doar o exprimare nefericită?
Prin acestă postare nu atac persoana care a scris acest răspuns, dar în calitate de pastor în CCPR pot spune că sunt îngrijorat de unele acţiuni şi idei răspândite de profesorul Conţac.

Comments on: "Viziunea profesorului Conţac asupra închinării" (14)

  1. “în calitate de pastor în CCPR pot spune că sunt îngrijorat de unele acţiuni şi idei răspândite de profesorul Conţac.”

    “Nu vă îngrijoraţi de nimic; ci în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri.”

    Filipeni 4.6

  2. Consider foarte pertinenta observatia Dumneaoastra!

    Sa speram ca nu a fost decat o scapare a lui Emanuel Contac, care de altfel este unul dintre cei mai buni profesori de la ITP!

    Acuma ramane de vazut sa vedem si cat de „penticostal” este profesorul Contac!

  3. Observ că unii cititori ai blogului, lipsiți de multe simțuri (simț hermeneutic, simțul umorului, simțul ridicolului etc.) au ratat complet mesajul acestei postări și, căutând sămânță de ceartă, s-au apucat să-mi facă proces taman în chestiunea paragrafului în care spun ce aș face eu în biserica mea dacă aș fi pastor. Respectivul paragraf a fost socotit „viziunea profesorului Conțac asupra închinării”. Cititorul care mă pune inchizitorial la punct n-a auzit, pesemne, de hiperbolă și de autoironie, de aceea își imaginează că ideea mea despre închinare ar fi epuizată de paragraful cu pricina, în care am pictat în tușe groase, caricaturale, ceea ce consider eu că se întâmplă deja în anumite biserici.

    Pe cititorul cuprins de anxietăți îl asigur că nu sunt măcinat de alte ambiții decât cele de a scrie câteva cărți serioase în domeniul în care mă pricep mai bine. Nu am competențe pastorale și nici nu visez să „promovez o viziune” în domeniul închinării.

  4. #Cristi. Rămâne de văzut de ce „profesorul Conțac” a fost singurul penticostal care a reacționat la o postare jignitoare pentru penticostali.
    http://vaisamar.wordpress.com/2011/01/02/un-raspuns-pastorului-adrian-mihai-mateas-1/
    http://vaisamar.wordpress.com/2011/01/03/un-raspuns-pastorului-adrian-mihai-mateas-2/
    A fi penticostal înseamnă mai mult decât să strigi tare la rugăciune, nu?

  5. Penticostalii nu scriu numele lui Iisus cu 2 i. Rămâne să vedem cât de penticostal e autorul acestui blog, care folosește versiunea ortodoxă a numelui. 🙂

    • Pentru citirea personală eu folosesc o ediție mai veche care la Matei 4:7 reda in acest mod numele Mântuitorului.
      Cred ca nu este o cădere din har. 🙂

  6. Expresia „daca as fi in situatia X, eu as face cutare si cutare…” da batai de cap celor ce nu stiu sa citeasca si printre randuri. Pai daca eu as fi presedintele Cultului Penticostal as schimba arhitectura bisericilor penticostale. As aborda stilul bordei si as economisi MILIOANE de euro, bani pe care i-as folosi pentru misiune. Acum ce o sa faceti voi, o sa luati acest „daca as fi….” si o sa enuntati teologia mea cu privire la Biserica?
    Sa fim seriosi, imaginatia e o treaba a oamenilor inteligenti.

  7. 1. Nu conteaza ce am inteles eu.
    2. Nu ai de ce sa fii ingrijorat. Nu hiperbolele profesorului Contac – si nici dorintele si imaginatiile dumnealui! – sunt un pericol pentru studentii ITP. Au ei alte probleme.
    3. Cred ca ai scris un articol fara „obiectul muncii”, fara scop. Spui ceva, dar, de fapt, nu spui nimic.
    4. Nu modul in care ne rugam conteaza, frate, ci modul in care traim. Ca unul striga, ca altul doarme, ca altul canta, astea sunt nuante. Sa ne acceptam stilul individual si sa nu-i facem pe toti sa strige in gura mare, dar sa-i facem pe toti sa traiasca asa cum a trait Hristos.
    5. Amin.

    • 1. Daca tot ai intrat in discuție eu cred ca era bine sa ne spui ce ai înțeles tu; daca nu vrei sa o faci, ești liber;
      2. Cred ca orice invatatura care contrazice Cuvantul ar trebui sa ne îngrijoreze pe toți cei care dorim sa rămânem sub autoritatea acestui Cuvant; rămânerea in Cuvant e singura noastră șansa sa n-o luam razna ca alte confesiuni religioase; așa ca de fiecare data cand voi constata ca unul dintre ai noștri o ia pe aratura voi interveni fiind gata sa îmi asum toate criticile;
      3. Este posibil sa nu fi înțeles așa cum trebuie ceea ce am abordat in articol si nu îmi este greu sa accept ca poate am greșit, dar vreau sa va transmit ca nu puteți face orice si nu puteți transmite orice idee numai pentru ca voi aveți întotdeauna dreptate; orice trebuie trecut prin filtrul Cuvântului si daca nu potriveste cu el e bun de aruncat la gunoi oricine ar fi cel ce naște invatatura sau actioneaza cu scopul de a da o directie;
      4. Rugăciunea este o parte a vietii noastre, deci are de-a face cu modul in care trăim; ca unul striga, ca unul cânta astea pot fi nuanțe, dar daca altul doarme asta este o nuanța a morții si cred ca in biserica unde slujesti nu ți-ai dori astfel de nuanțe; așa ca ai grija ca dormitul in biserica este o nuanța periculoasa; fii atent la ceea ce afirmi!

  8. 1. Din moment ce ti-ai atribuit rolul de a veghea asupra celor ce o iau pe aratura, vreau si eu sa te intreb: la ce sursa de autoritate te raportezi? Si sa nu spui ca la Biblie, ca toti cei ce o iau pe aratura fac la fel. Ai tu certitudinea ca modul tau de a intelege lucrurile e cel mai bun, din moment ce ii veghezi pe ceilalti?

    1. „dar vreau sa va transmit ca nu puteți face orice si nu puteți transmite orice idee numai pentru ca voi aveți întotdeauna dreptate” .
    Chiar ca nu inteleg ce vrei sa spui. Care voi???

    2. Unii oameni – asa ne spune Biblia – au adormit si la rugaciune si la predica. Nu au fost penticostali? Si daca unul doarme la predica ta, sau la a mea si vreo doi mai dorm si la rugaciune – ca au fost schimbul 3, sau poate ca l-au leganat pe cel mic pe picioare toata noaptea – nu sunt penticostali?
    Nu incurajez dormitul, frate, dar nici nu-i pot arunca pe cei ce dorm. Eu, ca pastor penticostal sunt chemat sa-i pastoresc si pe somnorosi si pe spargatorii de timpane. Diversitatea da frumusete unei comunitati. Sa-l vezi pe somnoros si pe galagios ca se imparatasesc impreuna este un lucru mare.

    • 1. Alta sursa de autoritate nu cunosc si nu accept, de aceea răspunsul meu este unul singur: Biblia; sigur ca nu pretind ca doar eu înțeleg Biblia si accept sa fiu corectat daca „am luat-o pe aratura”, dar toate argumentele trebuie sa fie in acord cu aceasta Sfântă Carte; restul sunt bune de aruncat la gunoi!
      2. Acest „voi” include pe toți aceia care își permit sa o „ia pe aratura” si apoi nu accepta corectarea ci mereu vorbesc de sus, se cred singurii cuminti etc.
      3. Ma bucur ca nu ești de acord cu dormitul ca parte a inchinarii si răspunsul tau m-a linistit. 🙂

Lasă un răspuns

Nor de etichete

CrestinTotal.ro

Cu Isus esti total!

TRADUCEREA NOULUI TESTAMENT

„Traducerea este forma cea mai profundă a citirii” - Gabriel Garcia Marquez

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

“Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

trecând prin anotimpuri

cu aproape tot ce-mi place...

Marius Cruceru

...fără cravată

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Iulia Motoc

Not only must Justice be done; it must also be seen to be done

Revista Creştinul Azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din Romania

orthonews.ro

Proclamarea victoriei lui Iisus

CRISTI DANILEŢ - judecător

despre sistemul juridic şi magistrati

Ciprian Barsan

...din inima pentru tine

Penticostalismul AZI

Trezire și reformă în România

Răscumpărarea memoriei

Cultul Penticostal în comunism

ECHILIBRU

Just another WordPress.com weblog

