Proclamarea victoriei lui Iisus


Unul dintre momentele delicate ale slujirii mele ca pastor este atunci când trebuie să oficiez o înmormântare în localităţile unde nu avem cimitir confesional. De ce? Pentru că în unele dintre aceste localităţi există nişte slujitori ai altarelor străbune, plini de râvnă pentru datina strămoşească, dar lipsiţi de înţelepciune şi de bun simţ.

Dacă îmi amintesc bine, prima mea experienţă ca proaspăt absolvent de ITP (nu eram încă ordinat) am avut-o la Mehadica în judeţul Caraş-Severin. Aici la poarta cimitirului ne-a întâmpinat cu voinicie (termen preluat din vocabularul preotului de la acea vreme din Cornereva (Radomir, dacă nu greşesc), Caraş-Severin, care s-a împotrivit unei acţiuni de evanghelizare coordonată de pastorul baptist Belciu Busuioc. Eram student în anul I la ITP- undeva în anul 1995 sau 1996 când colegii m-au chemat să îmi arate ce se întâmplă în judeţul meu. A fost un reportaj despre aceste evenimente la TVR la emisiunea Cu ochii în patru. Spunea atunci preotul Radomir că îi întâmpină pe cei ce-i vizează turma cu cârja preoţescă şi cu voinicie. Nu pot să uit aceste celebre cuvinte) preotul Ghimboaşă care ne-a amintit de istoria încărcată a acelui cimitir şi de buna credinţă pe care slujeşte şi o propovăduieşte. L-am ascultat şi apoi l-am lăsat să oficieze slujba de înmormântare a unei surori din Biserica Penticostală.

A doua experienţă similară am avut-o în Obârşia de Câmp din judeţul Mehedinţi. Eram deja prezbiter în Cultul Penticostal. Acolo am fost să o înmormântăm pe o soră care primise pe Domnul Iisus şi fusese botezată la Băile-Herculane.

Aici preotul ne-a întâmpinat cu poliţia în centrul satului. Ne-am continuat slujba până la poarta cimitirului. În cimitir nu am avut voie să intrăm deoarece aşa ne-a transmis preotul prin intermediari. La cimitir cu greu am putut face puţină slujbă deoarece creştinii drept-măritori entuziasmaţi de predicarea Evangheliei ne-au cerut s-o scurtăm şi să terminăm.

La Domaşnea am avut cea de-a treia experienţă. Aici am vorbit în prealabil cu preotul Rădulescu. Îmi amintesc cu plăcere de discuţia avută cu dumnealui. El ne-a spus să mergem să ne facem treaba liniştiţi că el răspunde, dar să nu fim agresivi, ceea ce am şi făcut. L-am invitat să vină să aibă şi el un cuvânt la înmormântare, însă nu a ajuns. Oricum l-am apreciat şi oridecâte ori întâlnesc vreun preot care are o altă abordare îi amintesc de acest exemplu. La slujba de înmormânatare am avut cuvinte de apreciere la adresa dumnealui; le merita.

Al patrulea moment de întâlnire cu un slujitor al altarului străbun l-am avut în Pârvova, Caraş-Severin. Aici, după cum eram deja obişnuit, ne-a întâmpinat la poarta cimitirului cu deosebită râvnă şi voinicie tânărul preot Găină Pavel. Era prezent şi gata de slujire. Având experienţa de la Domaşnea am avut, în prealabil, aceeaşi stare de vorbă cu preotul Găină, dar în zadar. Râvna şi dorinţa de a arăta ce poate i-au împiedicat raţiunea. Am terminat noi slujba şi apoi şi-a făcut şi el datoria în calitate de administrator al cimitirului.

O altă experienţă am avut-o din nou la Domaşnea atunci când Sora Maria Floroiu a trecut la Domnul. Am discutat cu preotul Găvan Simion (preotul Rădulescu murise între timp). Rămânând pe linia colegilor drept-slujitori ne-a spus că ne întâmpină la poarta cimitirului. El a chemat poliţia şi n-a fost rău deloc. Aşa mai aud şi ei Evanghelia! Slujba a decurs sub atenta supraveghere a organelor statului care au constatat că nu suntem elemente periculoase şi ne-au aspus că ei au de lucru cu oamenii răi nu cu noi; dar dacă au fost solicitaţi au trebuit să slujească comunitatea. În faţa cimitirului, având în interior, imediat lâgă poartă, în spatele meu  pe preotul Găvan am predicat Evanghelia mântuitoare. Aşa au şi unii preoţi ocazia să o asculte! Şi încă ceva: pentru pocăiţi nu percep taxe de înmormântare. Fac totul gratis (deci nu-i chiar aşa cum se spune prin presă!). Aşa că dacă vreţi să scăpaţi de taxe, pocăiţi-vă. Şi dacă vă pocăiţi cu sinceritate veţi scăpa şi de pedeapsa eternă. Şi încă ceva despre preotul Găvan. Un frate într-o zi m-a sunat şi mi l-a dat la telefon. Venea cu ei din misiune din Oltenia. Mare este Dumnezeu! Preotul mi-a spus cum pot să fac să nu mai am probleme la înmormântări şi cum să fac să obţinem loc în cimitir.

La Băile-Herculane aproximativ acum o lună am înmormântat pe o ortodoxă în cimitirul lor fără probleme din partea preotului paroh. Şi pentru acesta am cuvinte de apreciere. Dumnezeu să-l binecuvinteze!

Săptămâna trecută am vizitat la spital pe un simpatizant al Bisericii Penticostale din Pârvova. El a fost de multe ori la adunare. Acum era în pat bolnav şi nu mai putea să comunice cu noi. Fata dumnealui m-a întrebat dacă o să putem să oficiem noi slujba de înmormântare când o să fie cazul. I-am spus că da. Între timp a a trecut din viaţă şi am fost solicitat să merg pentru slujba de priveghi. Ieri seară m-am dus şi,înainte de a începe,ghiciţi cine apare în curtea familiei îndoliate, nechemat dar prin de râvnă şi foarte agitat: preotul Găină. A venit să oblige familia să accepte ca el să –l îngroape pe decedat. Familia răspunde că nu. El insistă că nu este altă cale. Încerc să vorbesc cu el. N-ai cu cine. E pornit rău de tot. Redau câteva dintre afirmaţiile lui:

– decedatul a murit ortodox, deci este al lui;

– satul este un sat ortodox, este jurisdicţia lui (deşi în sat sunt două lacaşuri de cult ale Cultului Creştin Penticostal şi Cultului Creştin Baptist, în care desigur se adună pentru închinare membrii acestor biserici);

– îi amintesc că vom proceda ca data trecută; să ne aştepte la poarta cimitirului; nu vrea, de data asta va începe de la poarta casei; (a spus că este ordin de la Peafericitul şi că mitropolitul Banatului a păţit-o că a slujit cu catolicii, iar el nu vrea s-o păţească pentru că slujeşte cu penticostalii. I-am spus că nici noi nu vrem să slujim cu el, că poate să ne aştepte la poarta cimitirului şi după ce terminăm noi începe el. Nu vrea nici în ruptul capului. E tare la cerbice!

– îi spun ca drumul până la cimitir este un spaţiu public şi că nu ne poate împiedica să oficiem slujba până la poarta cimitirului; degeaba, nu poate să gândească mai mult. Continuă să ne ameninţe că nu va veni de data acesta la cimitir şi că cine intră va răspunde penal şi că eu  nu am ce să le predic la ortodocşi;

– i-am spus că lăsăm mortul la poartă neîngropat; pentru el nu este nici o problemă; nu va veni şi gata.

La un moment dat mi s-a adresat cu părinte; dintr-o dată îşi revine şi zice: cum am putut să greşesc aşa grav şi să îţi zic părinte; poate, domnule; că a fi părinte e lucru mare. Asta aşa este, dar nu cred că a ştiut ce zice.

Au fost şi alte discuţii care îmi scapă acum (e ora 1:44 a.m.) după care iese din curte. Se reîntoarce cu o ultimă ofertă: nu trebuie să îl ducem cu steaguri şi nici să îl ducem în biserică. Se poate şi fără. La acestă ofertă pe care nu i-a cerut-o nimeni i-am răspus să caute să ducă în biserică pe cei vii nu pe cei morţi, să caute să se ocupe de cei vii. Când m-a auzit a plecat. Nu poate mai mult!

Cred că toată acestă zbatere este pentru sufletele oamenilor. Duşmanul nu vrea să-i piardă. Şi el foloseşte orice mijloc şi pe oricine îl ascultă pentru a opri predicarea Evangheliei mântuitoare şi pocăinţa.

Aşa că astăzi 31 mai 2011 am nevoie de rugăciunile dumneavoastră. La ora 13, ora României, am planificat să începem slujba.

Aşadar, cu Dumnezeu înainte! Doamne, ajută! Doamne, dă izbândă! Iisus este Biruitorul!

Anunțuri

Comments on: "Bătălia pentru suflete" (2)

  1. Ionel Morariu said:

    Interesant acest preot, Pavel Gaina. Dupa nume si zona de activitate imi pare destul de cunoscut. Eu (si noi, fostii adolescenti din anii ’94-’97 il stiam de Paia…si destule am mai facut impreuna pana la inoirea facuta mie prin Duhul Sfant). Va rog confirmati-mi despre dumnealui macar varsta aproximativa. Dupa adevarata mea intoarcere la Domnul am avut si eu un episod interesant in centrul satului natal, cu prea-aleasa lui fatza, macar ca eram de aceeasi varsta si pana atunci chiar prieteni buni.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor de etichete

TRADUCEREA NOULUI TESTAMENT

„Traducerea este forma cea mai profundă a citirii” - Gabriel Garcia Marquez

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

“Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

trecând prin anotimpuri

cu aproape tot ce-mi place...

Marius Cruceru

...fără cravată

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Iulia Motoc

Not only must Justice be done; it must also be seen to be done

Revista Creştinul Azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din Romania

orthonews.ro

Proclamarea victoriei lui Iisus

CRISTI DANILEŢ - judecător

despre sistemul juridic şi magistrati

Pastor Ciprian Barsan

...din inima pentru tine

Penticostalismul AZI

Trezire și reformă în România

Răscumpărarea memoriei

Cultul Penticostal în comunism

ECHILIBRU

Just another WordPress.com weblog

Ziarul Gandul

Proclamarea victoriei lui Iisus

%d blogeri au apreciat asta: