Proclamarea victoriei lui Iisus

De ce Iisus Biruitorul?


Una dintre învăţăturile importante ale Sfintei Scripturi este aceea că există un conflict în creaţia lui Dumnezeu. Acest conflict îşi are originea în păcatul de care s-a făcut vinovat Lucifer. Mândria l-a făcut pe acest înger să-şi dorească să fie egalul lui Dumnezeu. Acest păcat i-a adus însă căderea din poziţia lui.
Din acest moment putem vorbi despre un conflict deschis între Dumnezeu şi Satan. Acest conflict se continua şi astăzi în lumea spirituală dar el există şi în lumea sensibilă, materială. Fiinţa omenească, datorită statutului ei special în creaţia divină, este prinsă în acest conflict. Încă de la început omul a cedat în faţa ispititorului şi a respins porunca lui Dumnezeu(Gen.3:6). Din acel moment răul intră în lumea sensibilă.
Răul şi efectele lui au devastat lumea lui Dumnezeu şi rezultatele acestui dezastru sunt vizibile la tot pasul: răul moral, răul fizic, calamităţi, violenţă etc.
Dumnezeu, în bunătatea Lui, L-a trimis pe Domnul Iisus cu un mandat precis: Fiul lui Dumnezeu S-a arătat ca să nimicească lucrările diavolului. (1In.3:8 )
Apostolul Pavel ne arată ca Domnul Iisus a biruit (Col.2:15) şi acum şade la dreapta lui Dumnezeu având autoritate deplină (Ef.1:17-22).
Ioan ne prezintă în Apocalipsa clar acest conflict între Dumnezeu şi Satan şi între agenţii ambelor împărăţii: ai lui Dumnezeu şi ai lui Satan. Pentru creştini cartea Apocalipsa este o scrisoare de încurajare şi asigurare. Noi ştim de pe acum rezultatul final al acestei lupte: Dumnezeu, Cristos şi sfinţii vor birui pe Satan şi pe cei cel ascultă. Tot ce trebuie să facem este să ne asigurăm că suntem de partea lui Dumnezeu şi vom fi mai mult decât biruitori (Rom.8:37 ). Răsplata va fi dată celor ce vor birui (Apoc.21:7).
Dorim să proclamăm acest adevăr al biruinţei lui Cristos. Dorim ca fiecare creştin să înţeleagă ce a făcut Cristos, ce a obţinut El şi ce continuă să facă astăzi prin Biserica Lui. În acelaşi timp am vrea ca fiecare creştin să înţeleagă poziţia şi privilegiile pe care le are în Cristos (ele sunt prezentate superb de apostolul Pavel în Efeseni unde se repetă sintagmele în El, în Cristos Iisus) şi să se bucure de această biruinţă, fiind motivat să o transmită mai departe pentru ca şi alţii să poată ajunge sub puterea crucii lui Iisus Biruitorul.
Neam bucura dacă fiecare creştin care citeşte aceste rânduri şi-ar înţelege locul şi rolul în această bătălie spirituală care continuă şi astăzi devenind un bun soldat (2Tim.2:4) care duce lupta cea bună (2Tim.4:7).
Anunțuri

Comments on: "De ce Iisus Biruitorul?" (6)

  1. Dar de ce Iisus? Este gresita scrierea obisnuita in mediile evanghelice, cu un singur I?

    • Nu este greşită.
      În limba greacă a NT sunt şase litere (Iesous) pentru numele Iisus. Şi in lb engleză este Jesus şi în franceză la fel Jésus, în germană este Jesus, în spaniolă Jesús, în portugheză Jesus etc.
      Deci în aceste limbi importante traducătorii au folosit cinci litere pentru a reda Numele Iisus din lb. greacă. Aşadar, cred că este mai bine să folosim Iisus decât Isus.
      Dacă ai o traducere Cornilescu nerevizuită citeşte Matei 4:7 si vei găsi Iisus.

      • Bine, atunci dv. de ce va numiti Ioan si nu Ioannes?

        Grecii si-au permis sa traduca cuvantul Jeshua in limba lor, de ce nu si-ar permite si romanii sa il traduca in limba lor?

        In limbile enumerate de dv. diftongul „Je” este uzual, in limba romana alaturarea a doi i este neuzuala, ceea ce face ca acest nume sa nu mai semene a nume.
        (scuzati repetitia)

      • Virgil,
        Vezi răspunsul dat lui Liviu.

      • Liviu Matei said:

        In materialele pe care le-am putut consulta numele Isus in greceste este scris Ἰησοῦς. Adica are sase caractere nu cinci cum sustineti. E drept ca inaintea primului s sunt doua litere care se citesc IE (scris si JE). Probabil in virtutea acestei idei se pot folosi doua litere ca inceputul cuvantului Isus. Dar cred ca ar fi mai aproape de celelalte limbi sa folosim Iesus. repetitia ii nu mai este intalnita la inceputul niciunui cuvant in limba romana, pe cand ie, da.
        Pesonal cred ca Isus este mult mai potrivit avand in vedere evolutia limbii romane.
        E drept ca eu nu sunt nici teolog si nici macar pastor, dar sper ca am voie sa am o parere.

      • Liviu
        Îmi însuşesc corecţia, aşa cum poţi observa.
        În scrierile româneşti (Biblia sau alte cărţi în legătură cu ea) avem numele Mântuitorului redat în principal sub două forme: Iisus şi Isus. Cred că cei de la editura Agape din Făgăraş încearcă să promoveze şi pe a treia (Iesus). Poate fi dezvoltată o discuţie vastă pe aceată temă.
        Eu optez pentru forma Iisus. Tu ai libertatea să optezi pentru o alta, Virgil pentru alta etc. Nu este o cădere din har.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Nor de etichete

Blogul lui Remus Rasvan

Să nu prețuiti nimic mai mult decât dragostea pentru Hristos!

Popas pentru suflet

Cristian Ionescu

CrestinTotal.ro

Cu Isus esti total!

TRADUCEREA NOULUI TESTAMENT

„Traducerea este forma cea mai profundă a citirii” - Gabriel Garcia Marquez

Vaisamar

Unseasonable musings for times out of joint

Explicații la Biblie

“Cercetați Scripturile pentru că ele vorbesc despre Mine“

trecând prin anotimpuri

cu aproape tot ce-mi place...

Marius Cruceru

...fără cravată

B a r z i l a i - e n - D a n

Un Barzilai izvorât din Dan - O anagramare pentru Daniel Branzai

cALEb (כָּלֵב), robul Regelui său: ISUS

Fiţi binecuvântaţi de Domnul!

Iulia Motoc

Not only must Justice be done; it must also be seen to be done

Revista Creştinul Azi

Revista Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din Romania

orthonews.ro

Proclamarea victoriei lui Iisus

CRISTI DANILEŢ - judecător

despre sistemul juridic şi magistrati

Ciprian Barsan

...din inima pentru tine

Penticostalismul AZI

Trezire și reformă în România

Răscumpărarea memoriei

Cultul Penticostal în comunism

%d blogeri au apreciat asta: